English

استاندار در مراسم آغاز پذیره‌نویسی "بیواتانول" کرمانشاه؛

سهم کرمانشاه از جذب منابه بازار سرمایه باید بیشتر باشد

استاندار کرمانشاه در بازدید از فرآیند پذیره‌نویسی سهام شرکت "گسترس سوخت سبز زاگرس"در بازار سرمایه گفت: باید روند پذیرش واحدها و شرکت‌های کرمانشاه در بورس بیشتر شود.

سهم کرمانشاه از جذب منابه بازار سرمایه باید بیشتر باشد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدطیب صحرایی همزمان با آغاز پذیره نویسی سهام شرکت گسترس سوخت سبز زاگرس ( بیواتانول ) کرمانشاه در بازار سرمایه ، بازدیدی از بورس منطقه‌ای کرمانشاه و همچنین فرآینده پذیره نویسی سهام بیواتانول داشت و بر لزوم ادامه این فرآیند البته با قدرت و سرعت بیشتر برای سایر واحدهای تولیدی و صنعتی استان تاکید کرد تا بتوانیم جذب سرمایه بیشتری از بازار سرمایه داشته باشیم.

وی با اشاره به سه موضوع مهم که به صورت همزمان برای استفاده بهینه از بازار سرمایه باید در کرمانشاه پیش برود، گفت: اولین گام پیگیری جدی امور اداری مرتبط با پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه و رایزنی بیشتر با مدیران ارشد بورس است. همچنین لازم است مزایای استفاده از بازار سرمایه و دستاوردهایی که دارد به صورت مستمر برای صنایع بزرگ و طرح‌های مهم اقتصادی استان تشریح شود، زیرا بسیاری از واحدها هنوز از ظرفیت‌های این بازار آگاه نیستند.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار ارتقا آگاهی و دانش عموم مردم نسبت به بازار سرمایه شد و عنوان کرد: برخی از مردم هنوز این بازار را نمی‌شناسند و برخی هم علاقه دارند اما از مهارت کافی برخوردار نیستند که باید بر هر دو جنبه متمرکز  شویم.

گفتنی است که دکتر محمد بهمن مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه نیز با بیان اینکه پروژه بیواتانول کرمانشاه اولین پروژه سهامی عام کشور است که برای تامین مالی وارد بازار سرمایه خواهد شد، از آغاز پذیره نویسی سهام این شرکت به ارزش دو هزار میلیارد تومان خبر داد.

وی زمان پذیره‌نویسی سهام این شرکت را یک ماه اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود پذیره‌نویسی ظرف دو تا سه روز اول انجام شود.

بهمن با بیان اینکه تنها افرادی که کد معاملاتی دارند می‌توانند سهام شرکت گسترس سوخت سبز زاگرس را بخرند، گفت: این شرکت با نماد " شگسترح" عرضه می‌شود.

به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، به زودی سهام شرکت "ایلیا ذرت" نیز عرضه خواهد شد.

بهمن با بیان اینکه متاسفانه طی ۱۵ سال گذشته شرکت جدیدی از کرمانشاه در بورس و یا فرابورس پذیرش نشده، اظهار کرد: امیدواریم تعداد شرکت‌هایی از کرمانشاه که تا پایان امسال وارد بازار سرمایه می‌شوند به پنج شرکت برسد.

وی با بیان اینکه ماه گذشته شاهد پذیرش شرکت "ذوب آهن بیستون" در بازار سرمایه بودیم که سهام آن ظرف حدود دو هفته آتی عرضه خواهد شد، شرکت‌های دیگر از جمله مانیزان، کاشی کاژه، روژین تاک و کابل باختر را از دیگر واحدهایی دانست که ظرفیت حضور در بازار سرمایه را دارند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه از پیگیری‌های خارج از نوبت برای پذیرش واحدهای کرمانشاه در بازار سرمایه نیز خبر داد که باعث شده فرآیندی که در حالت عادی دو تا سه سال طول می‌کشد، دو سه ماهه انجام شود.

بهمن یکی دیگر از دستاوردهای اخیر را انتخاب کرمانشاه به عنوان مرکز آزمون‌های بازار سرمایه در غرب کشور دانست که از اسفند سال گذشته این آزمون‌ها در استان برگزار می‌شود و افزود: از سوی دیگر مجوز یک سکوی تامین مالی را نیز برای استان گرفته ایم که پیگیری‌های آن در دست اقدام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه