English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان:

ورود مسافر نوروزی به کردستان ۱۲ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از لحاظ سفرهای درون و برون شهری تعداد سفرهای نوروزی نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل، هفت درصد کاهش و از نظر تعداد مسافر ۱۲ درصد کاهش داشته است.

ورود مسافر نوروزی به کردستان ۱۲ درصد کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، فرزاد حسنی گفت: تا کنون ۹ هزار و ۲۰۰ سفر در سطح استان ثبت شده که طی آن ۴۷ هزار جابجایی مسافر انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: آمار مترددین نوروز امسال از مرز باشماق و سیرانبند هم ۲۲ هزار و ۱۳۹ نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان به ترکیب ورودی و خروجی ایرانی و خارجی هم اشاره کرد و گفت: تعداد مسافران ایرانی ۱۱ هزار و ۱۸۵ نفر و مسافران خارجی هم ۱۱ هزار و ۱۲ نفر بوده است.

حسنی یادآور شد: از لحاظ کل تردد و تخلفاتی که انجام گرفته است حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد بین استانی ثبت شده است که تعداد تخلفات تا دیروز نزدیک به ۱۷ هزار مورد بوده که به پلیس اعلام و اعمال جریمه شده است.

وی افزایش سرعت و تجاوز به چپ را دلیل اصلی تصادفات در سطح استان عنوان کرد و افزود: افزایش سرعت نزدیک به ۱۵ هزار و ۷۶۵ مورد تخلف بالای ۳۰ کیلومتر برساعت، ۴۹۷ مورد ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر و ۵۰ مورد بالاتر از حد مجاز بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه ارتقای ایمنی در سطح جاده ها شامل خط کشی و بهسازی تابلوهای علائم رانندگی انجام شده است.

حسنی اضافه کرد: امسال با توجه به بارش های متناوبی که به ویژه از اول عید در سطح استان داشتیم انجام خط کشی و بهسازی و لکه گیری جاده ها با محدودیت هایی مواجه بودیم.

مدیرکل حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: تا کنون بخش عمده ای از کار را که شامل ۱۵۰ کیلومتر خط کشی است در سطح جاده ها اصلی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امسال سطح وسیعی از جاده ها به دلیل بارش ها تخریب شده است، گفت: ۲۵۰ تن آسفالت گرم از کارخانه خود راهداری و شهرداری های نیز۷۵ تن آسفالت به این حوزه کمک کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه