English

امام جمعه سنندج:

مشارکت در انتخابات قدرت کشور را افزایش می دهد

امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو و حضور حداکثری در انتخابات، گفت: انتخابات تجلی نقش‌آفرینی مردم در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است.

مشارکت در انتخابات قدرت کشور را افزایش می دهد
به گزارش خبرگزاری موج کردستان

، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج از انتخابات به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم و سیاسی در هر نظام و کشوری نام برد و اظهار داشت: انتخابات سرنوشت ملت و مردم را تعیین می‌کند و پیام ملت به دوستان و دشمنان نظام است.

وی افزود: مردم با حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح‌ترین فرد از بین تاییدشدگان در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند و به نوعی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

امام جمعه سنندج حضور مردم در انتخابات را عمل به وظیفه قاونی و شرعی اعلام کرد و گفت: کسانی که با آرای مردم به عنوان مسئول و نماینده انتخاب می‌شوند نیز باید با خدمت به مردم و تلاش در مسیر توسعه آبادانی و رفع مشکلات دین خود را نسبت به مردم ادا کنند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: دشمنان همواره از حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات هراس دارند چون می‌دانند مشارکت حداکثری مردم در انتخابات‌ها قدرت کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را ارتقا می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب برای کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات تلاش می‌کنند می‌طلبد مردم با مشارکت گسترده در این انتخابات حماسه‌ای دیگر خلق کنند و این برنامه آنان را ناکام بگذارند.

امام جمعه سنندج افزود: مسئولان و کسانی که زمام‌دار جامعه هستند بنا به جایگاهی که دارند نسبت به جامعه مسئول بوده و باید در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها اصل مهم مشورت را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: مردم کردستان به عنوان زادگاه و سرزمین علم و فرهنگ در انتخابات پیش‌رو هم مثل گذشته وظیفه خود را ادا می‌کنند و قطعا حضور پرشوری در این عرصه سیاسی و سرنوشت‌ساز خواهند داشت.

وی افزود: مردم هم به افرادی رای می‌دهند که به عدالت، توسعه و آبادانی و خدمت صادقانه و امانت‌داری توجه کنند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: یقین بدانید مردم کردستان با حضور پرشور در انتخابات پیش‌رو نقشه‌های دشمنان را بار دیگر خنثی می‌کنند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: ملت خوب می‌دانند دشمنان برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام تلاش می‌کنند و با این کار ریشه اصلی اسلام و انقلاب را هدف قرار داده‌اند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیش از 25 هزار شهید و بیش از 70 هزار زخمی حاصل زیادخواهی امریکا و اسرائیل است اما سوال این است، تا چه زمانی جهان در برابر این ظلم باید سکوت کند و جامعه جهان‌ی بیدار نشود؟

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام دین رحمت و مهربانی است و با هر نوع خون و خونریزی مخالف بوده و امروز باید جهان اسلام یکپارچه در برابر ظلم به مردم بی‌گناه فلسطین بایستند.

امام جمعه سنندج در بخش اول خطبه‌ها تصریح کرد: صلح در بین جامعه آنقدر اهمیت دارد که پیامبر مکرم اسلام فرمودند صلح در بین مردم از جهاد هم مهمتر است.

ماموستا رستمی افزود: مردم استان کردستان در مسجد جامع سنندج و سایر مساجد به اعتکاف نشسته‌اند که این نشان از باور و اعتقادات امت پیامبر است.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: عزت و بزرگی امروز جامعه اسلامی از برکات وجود پیامبر اکرم است و امیدواریم این عزت همواره ادامه داشته باشد.

وی در ادامه به اهمیت مشورت و شور از دیدگاه دین اسلام و منظر قرآن کریم، گفت: خداوند در آیه 38 سوره شورا به چهار مسئله مهم در مورد مشورت صحبت و براهمیت آن تاکید می‌کند.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: خداوند مسئله مشورت و سرنوشت مردم را در کنار نماز آورده و این نشان از اهمیت این موضوع است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه