English

با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان:

دادستان جدید شهرستان دیواندره معرفی شد

در آیین تکریم و معارفه دادستان دیواندره، از زحمات سیروس پرویزی تقدیر شد و حکم انتصاب افشار امیر احمدی به‌عنوان دادستان جدید دیواندره به وی تقدیم شد.

دادستان جدید شهرستان دیواندره معرفی شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در آیین تکریم و معارفه دادستان دیواندره که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیست در به شهادت رساندن ملت مظلوم فلسطین، اظهار کرد: ۱۸ اصل از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی به قوه قضاییه اختصاص پیدا کرده و در اصل ۱۵۶ این قانون، ۵ وظیفه برای قوه قضاییه تعیین شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد: این وظایف شامل رسیدگی و صدور حکم، حل اختلافات و تظلمات و شکایات، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم و تعقیب و مجازات مجرمین و اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است.

جباری افزود: همچنین در بیش از ۳۶۰ ماده از قانون آیین دادرسی کیفری وظایف دادستان را مشخص کرده که نشان از جایگاه خطیر آن در جامعه دارد.

وی تاکید کرد: تحقق و ایفای این وظایف رکین باید با مشارکت ادارات مختلف اجرایی صورت گیرد و از ظرفیت‌های مردمی نیز بهره گرفته شود.

جباری نقش دادستان را به‌صورت توام مجری عدالت و ناظر بر اجرای عدالت در جامعه توصیف و اضافه کرد: رعایت حقوق بزه‌دیده، بزهکار و جامعه بر عهده دادستان است و باید عدالت اجتماعی با رعایت این موارد در جامعه محقق شود.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج افزود: دیواندره جزو شهرستان‌های با میزان وقوع جرم پایین در استان است و ۵ جرم پرتکرار این حوزه قضایی شامل تخریب و تصرف عدوانی، ایراد ضرب و جرح عمدی، تصادفات رانندگی و سرقت است که می‌طلبد از ظرفیت صلح یاران و متنفذین در جهت کاهش جرایم در شهرستان استفاده مطلوبی شود.

جباری بر ضرورت رفع نقاط حادثه‌خیز در محور سنندج به دیواندره تاکید کرد و افزود: مسیر رودخانه قزل‌اوزن از محدوده شهرستان‌های بیجار و دیواندره می‌گذرد و باید با برنامه‌ریزی‌های لازم در حفظ و صیانت از حریم و بستر این رودخانه که جزء حقوق عامه به‌شمار می‌رود، اقدام شود.

در پایان این مراسم، از زحمات سیروس پرویزی تقدیر  و حکم انتصاب افشار امیراحمدی به‌عنوان دادستان جدید دیواندره به وی تقدیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه