English

امروز درسفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوربه کردستان؛

ساختمان بنیاد نخبگان استان کردستان افتتاح شد

درخلال سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوربه کردستان، ساختمان بنیاد نخبگان استان کردستان افتتاح شد .

ساختمان بنیاد نخبگان استان کردستان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان؛ با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار کردستان و رئیس بنیاد نخبگان استان، عمارت احمدزاده سنندج که امسال به بنیاد نخبگان استان کردستان واگذار شده بود امروز سه شنبه(21 آبان ماه) به عنوان ساختمان جدید این بنیاد افتتاح شد . 

رحمت الله صادقی، رئیس بنیاد نخبگان استان در این آیین اظهار کرد: ساختمان احمدزاده که به نام مالکش نام گذاری شده است، در سال 1322 تا 25 در شهر سنندج احداث شده است.

وی افزود: این ساختمان دارای نمایی آجری با معماری سنتی کردستان و بسیار شبیه عالی قاپوی اصفهان است که به لحاظ ایمنی، زیبای شناختی، تقارن، ایستایی و ایستاتیکی مورد توجه اهل فن و معماران می باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان با بیان اینکه این ساختمان دارای 800 مترمربع مساحت و 4 طبقه است عنوان کرد: بنا داریم طبقه اول و حیات ساختمان احمدزاده را به موزه و نمایشگاهی برای معرفی نخبگان، مفاخر و عالمان کردستانی همچون "کوچر بیرکار" تبدیل کنیم.

وی افزود: طبقه آخر بنای احمدزاده را به سالن جلساتی برای برگزاری کارگروه های نخبگان و استعدادهای برتر استان اختصاص خواهیم داد .

صادقی عنوان کرد: در این راستا شبکه ای از استعدادهای برتر در سطح استان جهت ارتباط بیشتر بین نخبگان و دانشجویان و دانش آموزان برتر ایجاد کرده ایم تا این قشر فرهیخته آموخته های خود را به دانش آموزان و دانشجویان بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: برای هر کدام از شهرستان های استان و به کمک فرمانداران، شورای سرآمدان علم و تجربه متشکل از نخبگان همان شهرستان با هدف همفکری با فرمانداران و مسئولان تشکیل داده ایم و برای آن کارگروه چند بحث اولویت دار علمی مقرر کرده ایم.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان، یادآور شد: طی سفرهای معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، به استان کردستان تغیرات خوبی در زمینه علم و فناوری داشته ایم و امیدواریم این سفر نیز مایه خیر و برکت و توسعه برای استان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه