English

نویسنده و روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی درگذشت

«مایکل هر» نویسنده یکی از بهترین کتاب‌های خاطرات جنگ درگذشت.

نویسنده و روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی درگذشت

به گزارش خبرگزاری موج، «مایکل هر» نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی در سن ۷۶ سالگی در نیویورک از دنیا رفت.

«هر» روزنامه‌نگار و نویسنده‌ای بود که بیشتر برای نگارش کتاب «اعزام» شهرت دارد. «جان لوکری» رمان‌نویس درباره این کتاب گفته است: این بهترین کتاب درباره انسان و جنگ است که در زمان ما به نگارش درآمده است.

او که متولد سال ۱۹۴۰ بود، یکی از برترین نویسندگان در حوزه «روزنامه‌گاری نو» محسوب می‌شد. «تام وولف» و «ترومن کاپوتی» از دیگر چهره‌های فعال در این زمینه هستند.

بر اساس گزارش گاردین، «هر» در کتاب «اعزام» از فعالیت خود به عنوان خبرنگار حوزه جنگ مجله «اسکوایر» بین‌سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۶۹ در دوران جنگ ویتنام نوشته است. او پس از بازگشت از جنگ نگارش این کتاب را شروع کرد اما بعد از ۱۸ ماه دچار افسردگی شد و بین سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۷۵ دست به قلم نشد.

«هر» پس از موفقیت کتابش، در هالیوود مشغول به کار شد. روایت فیلم «اینک آخرالزمان» فرانسیس فورد کاپولا تا حدی براساس «اعزام» به قلم این نویسنده است. «مایکل هر» در سال ۱۹۸۷ در نگارش فیلم‌نامه نامزد اسکار «غلاف تمام‌فلزی» به کارگردانی «استنلی کوبریک» همکاری کرد.

رابطه دوستی او با «استنلی کوبریک» سر صحنه فیلم «درخشش» شکل گرفت. در همین راستا «هر» در سال ۲۰۰۰ و پس از مرگ این کارگردان مشهور، در عکس‌العمل به سخنان خصمانه‌ای که درباره او در جامعه رواج یافته بود، زندگی‌نامه «کوبریک» را به نگارش درآورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر