English

ایران ۵ - ترکمنستان صفر + فیلم/ شروع طوفانی تیم ملی فوتبال

ایران با پنج گل موفق شد ترکمنستان را در ورزشگاه آزادی شکست دهد.

ایران 5 - ترکمنستان صفر + فیلم/ شروع طوفانی تیم ملی فوتبال
به گزارش خبرگزاری موج

، در دوم فروردین ۱۴۰۳ تیم ملی ایران از سومین دیدار از مقدمات جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف تیم ملی ترکمنستان رفت که در پایان این دیدار با پیروزی ۵ بر صفر تیم ملی کشورمان ایران خاتمه پیدا کرد.

این دیدار که جدالی آسان برای تیم ملی ایران به حساب می‌آمد، از همان آغاز تهاجمی بود و در دقیقه ۱۰ محمد حسین کنعانی زادگان و در دقیقه ۱۲ سردار آزمون با زدن دو گل خیال هواداران را راحت کردند.

پس از آن بازیکنان تیم ملی ایران موقعیت‌های زیادی خلق کردند اما عدم دقت در زدن ضربات آخر و فداکاری برای تقسیم گل باعث شد تا در پایان نیمه نخست شاهد گل دیگری نباشیم.

در نیمه دوم محمدحسین کنعانی زادگان خیلی زود در دقیقه چهل و هشتم دروازه تیم حریف را باز کرد و ۸ دقیقه پس از او، این محبی بود که دروازه ترکمنستان را باز کرد تا تیم ملی به گل چهارم برسد.

در پایان هم امید نورافکن در دقیقه ۹۰+۱ پنجمین گل را به ثمر برساند تا سال ۱۴۰۳ با پیروزی ۵ گله ایران مقابل ترکمنستان آغاز شود.

اکنون تیم ملی فوتبال ایران با ۷ امتیاز برابر با ازبکستان اما با تفاضل گلی بهتر در رده نخست این گروه قرار می‌گیرد و پس از آن در هفتم فروردین ماه، تیم ملی ایران به عشق آباد می‌رود تا دیدار برگشت با تیم ملی ترکمنستان را برگزار کند.

 

 

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، امین حزباوی، میلاد محمدی، صالح حردانی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی، محمد محبی و سردار آزمون.

سرمربی: امیر قلعه نویی

 

ترکیب تیم ملی ترکمنستان: 

رستم آهالیف، وفا جمعه‌یف واچمیرات آناگولیف، ابراهیم محمدوف، روشن‌حال محمدوف، میرزا بیک‌نظروف، تیمور چاریف، بگمیرات بایوف، ارسلان امانوف، دیدار دوریدیف و یازقلیچ قربانف

سرمربی: مرگن اورازوف

 

شرح گل:

پرسپولیس ایران ۱-۰ ترکمنستان (محمدحسین کنعانی زادگان دقیقه ۱۰) ارسال زیبای صالح حردانی در دهانه دروازه ترکمنستان با پرواز حسین کنعانی زادگان همراه شد و ضربه سر او به زیبایی درون دروازه حریف قرار گرفت.

ایران ۲-۰ ترکمنستان (سردار آزمون دقیقه ۱۲) در موقعیتی زیبا بازیکنان خط آتش تیم ملی ایران توانستند از خط دفاع ترکمنستان گذر کنند و به گل دوم برسند. این صحنه که روی خلاقیت قلی‌زاده ایجاد شده بود، با ضربه سردار آزمون توپ در کنج دروازه سبزپوشان ترکمنستان آرام گرفت.

ایران ۳-۰ ترکمنستان (محمدحسین کنعانی زادگان دقیقه ۴۸) در شلوغی محوطه جریمه، کنعانی زادگان مدافع پیش‌تاخته تیم ملی ایران صاحب توپ شد، ابتدا ضربه او مهار شد اما در ریباند خودش توپ را وارد دروازه ترکمنستان کرد.

ایران ۴-۰ ترکمنستان (محمد محبی دقیقه ۵۶) کار تیمی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با پاس نفوذ مهدی طارمی همراه شد و طارمی به خوبی محبی را در محوطه جریمه پیدا کرد تا دیگر ستاره بوشهری تیم ملی ایران با ضربه‌ای بغل پا به سادگی دروازه ترکمنستان را  باز کند.

ایران ۵-۰ ترکمنستان (امید نورافکن دقیقه ۹۰+۱) امید نورافکن از روی خط نیم دایره محوطه جریمه اقدام شوت‌زنی کرد و توانست گل پنجم بازی را به نام خود ثبت کند.

 

لحظات حساس:

دقیقه ۴: حرکت عالی قلی زاده با ضربه این بازیکن همراه شد اما رستم آهالیف به خوبی این توپ را مهار کرد.

دقیقه ۸: این بار سعید عزت اللهی بود که از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که سنگربان ترکمنستان با یک واکنش فوق العاده آن را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۰: پس از رسیدن به ۲ گل در ۱۲ دقیقه، ملی پوشان ایرانی سعی دارند با آرامش خاطر بازی را کنترل کنند.

دقیقه ۲۲: ارسال محبی از سمت چپ توسط مدافع ترکمنستان دور شد تا توپ او به سردار نرسد.

دقیقه ۳۲: عدم هماهنگی در خط دفاع و هافبک تیم ملی ترکمنستان باعث شد تا طارمی صاحب توپ شود اما مدافع این تیم شد مسیر کاپیتان تیم ملی ایران شد و یک خطا به سود ایران اعلام شد.

دقیقه ۳۳: ضربه خطا توسط مهدی طارمی زده شده و شلیک خطرناک آن به تیرک دروازه برخورد کرد اما از خط سفید رنگ چارچوب فلزی ترکمنستانی‌ها گذر نکرد.

دقیقه ۳۷: ضربه سر خطرناک آزمون از چند قدمی دروازه ترکمنستان به بیرون رفت.

دقیقه ۶۸: ضربه از راه دور نورافکن با مهار دروازه‌بان ترکمنستان همراه شد.

دقیقه ۷۸: ضربه پای راست مهدی قایدی با مهار رستم روبرو شد و به کرنر رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه