English

نقش جهان همچنان در شوک؛

سپاهان ۲ - پیکان ۳

تیم فوتبال سپاهان در یک بازی سخت و دشوار که باز هم یک اخراجی نفس این تیم را گرفته بود، با نتیجه 3 بر 2 مقابل شاگردان رضا عنایتی شکست خورد.

سپاهان 2 - پیکان 3
به گزارش خبرگزاری موج

​، سپاهان پس از پیروزی برابر شمس آذر در جام حذفی امیدواری زیادی داشت تا با کسب دومین برد پیاپی بار دیگر برای رقبا خط و نشان بکشد و نامش را مانند نیم فصل اول به عنوان مدعی جدی قهرمانی مطرح کند. شروع بازی هم همین نوید را می‌داد و فرشاد احمدزاده هوشمندانه با دخالت به موقع هنگام ضربه زدن محمد ناصری سنگربان پیکان به توپ نزدیک شد و ضربه ناصری پس از برخورد به شماره 10 سپاهان در دقیقه 4 گل اول بازی را رقم زد.

سپاهان روحیه بسیار خوبی پیدا کرد و می‌توانست گل دوم را هم روی صحنه‌ای بسیار مشکوک در دقیقه 9 که البته زمانی داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت، به ثمر برساند، با این حال این پیکانی‌ها بودند که روی اشتباه فردی بازیکنان سپاهان به گل اول در دقیقه 16 با ضربه محمدحسین فلاح دست پیدا کردند. نیمه اول در حالی پس از حملات پرشمار و خطرناک سپاهان که با بی دقتی مهاجمین این تیم از دست رفت، در حال پایان با تساوی یک بر یک بود که اشتباه عجیب نیازمند سبب شد تا گل دوم هم برای پیکان در وقت‌های اضافی با ضربه نه چندان محکم محمدحسین فلاح رقم بخورد.

در نیمه دوم سپاهان برای جبران وارد زمین شد، اما اخراج دابو در شرایطی که شاگردان مورایس فشار را برای زدن گل تساوی بالا برده بودند، کار را سخت کرد. با این وجود پس از اخراج دابو در دقیقه 50، سپاهانی‌ها موفق شدند روی ارسال رامین رضائیان و ضربه سر تماشایی رضا اسدی در دقیقه 53 به بازی برگردند. اما در شرایطی که سپاهان سراسیمه به جبران گل سوم بود، این پیکان بود که توانست در دقیقه 74 با گل علی قربانی مهاجم سابق طلایی پوشان به گل سوم دست پیدا کند.

دقایق پایانی مسابقه در فضای ملتهب ورزشگاه نقش جهان با حملات همه جانبه و زهرداری از سوی سپاهان و دو سه ضدحمله خطرناک از سوی تیم پیکان همراه شد، اما در پایان همان پیروزی 3 بر 2 پیکان پس از سوت پایان بر تابلوی ورزشگاه نقش جهان در میان چهره‌های متعجب هواداران سپاهان باقی مانده بود.

با این شکست سپاهان 31 امتیازی ماند و کار سختی برای رسیدن به استقلال در صدر جدول دارد. البته انها همچنان بازی عقب افتاده در پیش دارند. سپاهان با این شکست به رتبه پنجم سقوط کرد.

برنده بزرگ این مسابقه عنایتی و شاگردانش بودند که از دیداری امتیازات کامل را گرفتند که باورش نمی‌کردند. آنها با این پیروزی 17 امتیازی شدند و اگرچه رتبه آنها تغییری نکرد ولی جهش قابل توجهی از تیم‌های قعرنشین داشتند و از آنها فاصله گرفتند.

 

پاس گل ورزشگاه نقش جهان

سوت داوران: حسین زمانی، امید افخمی، مرتضی یوسف شهریاری، فرزاد منصوری/ ناظر: محسن قهرمانی

 

سپاهان برابر پیکان

پیام نیازمند (46-نیما میرزازاد)، سیاوش یزدانی (65-هادی محمدی)، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، بریان دابو، امید نورافکن، رضا اسدی، علی اصغر اعرابی (81-عیسی عباس)، فرشاد احمد‌زاده (81-محمد کریمی)، شهریار مغانلو (73-رضا شکاری)

سرمربی: ژوزه مورایس

 

 پیکان برابر سپاهان

محمد ناصری، محمد ستاری، مبین دهقان (۲۹ دانیال جهانبخش)، علی اکبر رنجبر (46-فرشید اسماعیلی)، ایمان اکبری، محمدحسین فلاح، غلام ثابت‌ایمانی (90+3-علی اصغر صادقی)، سامان نریمان‌جهان، جواد آزاده، حامد پاکدل (90+3-امیر شهیم)، علی قربانی (85-ابراهیم صالحی)

سرمربی: رضا عنایتی

 

کارت زرد

سپاهان شهریار مغانلو (4+45)

پیکان:فرشید اسماعیلی (50)

کارت قرمز

سپاهان: برایان دابو (50)

 

شرح گل:

سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۴ و در شرایطی که ناصری سنگربان تیم فوتبال پیکان قصد داشت توپ را از محوطه جریمه خود با شوتی بلند دور کند، فرشاد احمدزاده به موقع دخالت کرد و ضربه سنگربان پیکان پس از برخورد به مهاجم سپاهان وارد دروازه شد.

پیکان (۱-۱): در دقیقه ۱۶ ضربه آرام محمد حسین فلاح که خاطرات خوبی از ورزشگاه نقش جهان دارد، پس از برخورد به پای سیاوش یزدانی تغییر جهت داد و از زاویه موافق پیام نیازمند وارد دروازه شد.

پیکان (۲-۱): در دقیقه ۴۵ محمد حسین فلاح به مانند گل اول از سمت راست خط دفاعی سپاهان و از زاویه بسته اقدام به شوتزنی کرد و ضربه او به شکل بسیار عجیبی پس از برخورد به دست نیازمند وارد دروازه شد که چنین اشتباهاتی تاکنون از سنگربان ملی‌پوش سپاهان دیده نشده است.

سپاهان (۲-۲): در دقیقه ۵۳ ارسال رامین رضاییان با ضربه سر تماشایی رضا اسدی به گل مساوی بدل شد. این گل دقایقی پس از اخراج دابو و البته باز هم با اشتباه دروازه‌بان پیکان به ثمر رسید.

شرح گل (۳-۲): در دقیقه ۷۳ و در شرایطی که بازیکنان خط دفاعی سپاهان به زعم آفساید ایستاده بودند، پاکدل پشت رامین رضاییان صاحب توپ شد و در موقعیت تک به تک با میرزازاد به دروازه سپاهان شوت زد ولی توپ او برگشت داده شد و در برگشت این علی قربانی بود که دروازه خالی را باز کرد.

 

لحظات حساس:

دقیقه ۶: شوت شهریار مغانلو با فاصله بسیار کمی پس از برخورد به بازیکن پیکان راهی کرنر شد.

دقیقه ۹: رامین رضاییان در محوطه جریمه پیکان بازیکن این تیم را پشت سر گذاشت ولی در حالی که سرنگون شده بود داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت تا اعتراض اعضای تیم میزبان را همراه داشته باشد.

دقیقه ۱۳: ارسال تماشایی رامین رضاییان روی تیرک دوم در حالی که اسدی و شهریار آنجا بودند با ضربه اسدی به شکل بسیار خطرناکی به اوت رفت ولی دو مهاجم سپاهان حسرت بسیاری پس از هدر رفتن این فرصت خوردند.

دقیقه ۱۷: ضربه رضا اسدی روی ارسال زکی‌پور با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۱۹: امید نورافکن در محوطه جریمه با شوت سرکش خود تیرک عمودی دروازه پیکان را لرزاند.

دقیقه ۲۲: شوت امید نورافکن با پای چپ از بالای دروازه به اوت رفت.

دقیقه ٣٣: شوت رامین رضاییان روی یک توپ برگشتی با اختلاف کم و به شکل خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه ۴۱: شوت شهریار مغانلو روی پاس هوشمندانه علی اصغر اعرابی با شدت و البته دقت کمی زده شد و با فاصله یکی دو متری به اوت رفت.

دقیقه ۴۴: ارسال تماشایی زکی‌پور با ضربه احمدزاده به تیرک دروازه پیکان برخورد کرد ولی داور در سوت خود به نشانه آفساید دمید و بازی را قطع کرد.

دقیقه ۶٣: ارسال رامین رضاییان با ضربه سر اعرابی با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۶۴: سیاوش یزدانی ضربه ثابت ایمانی را که این بازیکن در موقعیت تک به تک  بده بود به شکلی شجاعانه از روی خط بیرون کشید. یزدانی پس از این اقدام مصدوم شد و با برانکارد به بیرون برده شد.

دقیقه ۶۸: رضاییان در یک موقعیت تک به تک می‌رفت تا دروازه را باز کند اما پاس عرضی بی موقع او باعث دفع توپ توسط مدافع پیکان شد

دقیقه ۷۰: با اشتباه دانشگر توپ در محوطه جریمه سپاهان به پاکدل رسید اما موقعیت تک به تک را با ضربه‌ای بد به هدر داد.

دقیقه ۸۰: شوت امید نورافکن از پشت محوطه جریمه با واکنش محمد ناصری سنگربان پیکان به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۸۳: پاس علی قربانی برای پاکدل در محوطه جریمه سپاهان با دخالت به موقع نیما میرزازاد به گل چهارم خودروسازان بدل نشد.

دقیقه ۹۰: ضربه سر تماشایی هادی محمدی را به شکلی تماشایی‌تر محمد ناصری به کرنر فرستاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه