English

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران:

اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنیم، تنبیه می‌شویم/ بازیکنانم بهترین هستند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره شکست تیم‌ ملی در دیدار مقابل قطر گفت: از بازیکنانم ممنونم، شاید یکی از بهترین بازی‌هایشان را انجام دادند. فوتبال همین است، اگر از موقعیت‌هایتان استفاده نکنید، تنبیه می‌شوید.

اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنیم، تنبیه می‌شویم/ بازیکنانم بهترین هستند
به گزارش خبرگزاری موج

، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از شکست ایران مقابل قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: قبل از هر چیز از مردم ایران معذرت‌خواهی می‌کنم. ما باید امروز مردم را خوشحال می‌کردیم و به فینال می‌رفتیم، ولی شانس با ما نبود. فکر می‌کنم یکی از بازی‌های خوبمان را در نیمه دوم انجام دادیم. از بازیکنانم ممنونم. شاید یکی از بهترین بازی‌هایشان را انجام دادند. فوتبال همین است. اگر از موقعیت‌هایتان استفاده نکنید، تنبیه می‌شوید. وقتی بازی ۲ بر ۲ شد به جز ۵ دقیقه بعد از آن توپ دست ما بود. به تیم قطر هم تبریک می‌گویم. اگر نزنی، می‌خوری. من نمی‌توانم از بازیکنان ایراد فنی بگیرم. با این حال، هم بدشانس بودیم و هم از موقعیت‌هایمان استفاده نکردیم.

او درباره دلایل ناکامی ممتد ایران در بازی‌های مهم گفت: ما ایراد فنی از این بازی نمی‌توانیم بگیریم. ما موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم، ولی توپ‌هایمان تبدیل به گل نشد. چرا تیم ما نمی‌تواند ببرد؟ فوتبال همین است. ژاپن،‌ کره و عربستان هم با آن همه سرمایه‌گذاری حذف شدند. من از کسی نمی‌توانم ایراد بگیرم و مقصر باخت من هستم. اگر بحث فنی باشد ما باید با اختلاف چهار، پنج گل می‌بردیم. اینکه روی یک حادثه به گل رسیدند، بحث دیگری است. بحث ساختارسازی هم باید در وقت دیگری صحبت کنیم. امشب یکی از شب‌های بد زندگی من است و باید به سال ۲۰۰۷ برگردیم.

سرمربی تیم‌ملی درباره تعویض نشدن مهدی طارمی در نیمه دوم به‌دلیل عملکرد ضعیفش در این بازی بیان کرد: وقتی بخواهید تعویض کنید، دو حالت دارید. یا اینکه تیم شما روند خوبی ندارد که باید تغییر سیستم بدهید. خودتان قضاوت کنید؛ قبل از گلی که خوردیم باید سه، چهار گل جلو می‌افتادیم. مهدی طارمی هم بد بازی نمی‌کرد و با جابجایی‌هایش با سردار توانست موقعیت ایجاد کند. بازیکن بزرگ اگر خوب نباشد باید تعویض شود، ولی وقتی تیم خوب کار کند، نباید تعویض کنیم. اگر مهدی طارمی را تعویض می‌کردیم و گل می‌خوردیم، همین دلیل باختمان می‌شد. من نمی‌توانم ایراد فنی از نیمه دوم بگیرم. ما دچار بدشانسی شدیم. ما چندین موقعیت داشتیم. به نظرم دروازه‌بان قطر باید بهترین بازیکن می‌شد. بدشانسی زیاد داشتیم مثل همان توپی که به تیرک خورد و بیرون رفت. موقعی باید تعویض کنید که تیم‌تان روند خوبی ندارد مانند نیمه اول. مهدی طارمی وظیفه‌اش را که به عمق زدن در جریان بازی بود به همراه سردار آزمون خوب انجام داد.

قلعه‌نویی در ادامه درباره عملکرد خط دفاعی ایران و استفاده نکردن از مدافعان جوان در جام ملت‌ها مانند حزباوی بیان کرد: شما همین چهار روز پیش در بازی با ژاپن از همه چیز تعریف کردید، چراکه موقعیتی به آنها ندادیم. گل اول کمانه کرد، گل سوم هم که شوت حریف پاس گل شد و رامین یک سانتی‌متر آفساید را پر کرد. تغییرات احتیاج به زمان دارد. اگر با یک ترکیب جوان می‌باختیم باید از نظر روحی و روانی آنها را درست می‌کردیم. من از ساختار دفاعی‌مان راضی هستم. گل‌هایی که خوردیم استثنایی بود. اینها به خط دفاعی ربطی ندارد.

او درباره برنامه بعدی‌اش در تیم‌ملی بیان کرد: باز هم من خدمت شما عرض می‌کنم که باید از بازیکنانم تشکر کنیم. ما یک تورنمنت خوب داشتیم، ولی شانس با ما یار نبود. اکثر گل‌هایی که خوردیم بدشانسی بوده است. دیگر ما از الان باید به فکر تغییرات باشیم و باید یکسری نیروهای جوان‌تر وارد چرخه تیم‌ملی کنیم و بتوانیم تغییرات بالای ۶۰ درصد داشته باشیم که هم تیم جوان شده باشد و هم از نظر نتیجه عقب نیفتیم. اکثر لژیونرهای ما وقتی به اردو آمدند می‌توانستند دو بازی برای باشگاهشان انجام دهند ولی از همان روز اول آمدند، چون تیم ملی برایشان مهم بود. واقعا یک ماه است که این بازیکنان تمام فکر و ذکرشان تیم‌ملی و مردم بود ولی امروز اوج بدشانسی هم بود. اگر ایراد فنی بوده مسئولیتش با من است. اگر توپ به گل تبدیل شده بود، سوال‌ها متفاوت بود. این قانون فوتبال است، وقتی نبرید رسانه‌ها باید شما را مورد سوال قرار دهید. اگر قرار است کسی معذرت خواهی کند، آن فرد من هستم. ایرادی اگر هست با من است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه