English

سوریه با برد مقابل هند به صعود امیدوار شد

تیم های فوتبال سوریه و هند در دور سوم مرحله گروهی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ در مقابل هم صف آرایی کردند که سوریه با تک گل عمرخربین به پیروزی رسید.

سوریه با برد مقابل هند به صعود امیدوار شد
به گزارش خبرگزاری موج

، تیم های ملی فوتبال سوریه و هند در دور سوم و پایانی مرحله گروهی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه البیت و با قضاوت سیواکورن پو اودوم رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود سوریه به پایان رسید.

ترکیب تیم ملی سوریه: احمد مدنیه، عبدالرحمن ویس، اوسو، کروما، ال آیان، ال اسد (۸۲- آنز)، الیاس، ازکوئیل هام، رمضان (۶۹- الدالی)، حصار و صباغ (۴۵- خریبین)

ترکیب تیم ملی هند: گورپریت سینگ، میشرا، راهول بکه، ساندیش جینگان (۴۷- نیکهیل پوجاری)، سوبهاسیش بوزه، لالنگماویا (۸۰- انیرود تاپا)، دیپاک تانگری (۶۴- سینگ وانگجام)، لالیانزوالا چهانگته، سینگ (۴۵- اودانتا سینگ)، سونیل چتری و مانویر سینگ (۶۷- سمد)

 

حملات بی ثمر سوریه در ابتدای بازی

تیم سوریه بازی را بهتر از هند آغاز کرد و بازیکنان این تیم حملات متعددی را روی دروازه این تیم ترتیب دادند که مهم ترین حملات آنها در دقیقه ۱۱ رخ داد جایی که برای سوریه کرنر شکل گرفت و پس از سانتر توپ به محوطه جریمه، صباغ مهاجم این تیم با ضربه سر زیبا به توپ ضربه زد که گورپریت سینگ توانست به سختی توپ را مهار کند.

پس از آن باز هم سوری ها به سمت دروازه هند نزدیک شدند و در دقیقه ۱۸، توپ در اختیار الیاس قرار گرفت و او از بیرون محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که واکنش سینگ مانع از ورود توپ به دروازه شد تا این بار هم بازیکنان سوریه از به ثمر رسیدن گل ناکام بمانند.

 

درگیری بازیکنان دو تیم

در دقیقه ۲۶ بازیکنان سوریه از سمت راست به سمت دروازه هند حمله ور شدند و در حالی که توپ در اختیار عبدالرحمن ویس قرار داشت، سینک او را متوقف کرد و پس از آن درگیری بین این دو بازیکن رخ داد و داور به هر دو کارت زرد نشان داد. اعضای کادرفنی هند معتقد بودند که داور باید بازیکن سوریه را اخراج می کرد.

بازیکنان سوریه در اواخر نیمه اول باز هم چند موقعیت خطرناک روی دروازه هند ایجاد کردند اما هیچدام سودی برای آنها نداشت تا نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

اشتباه دروازه بان سوریه و موقعیتی که برای هند از دست رفت

با شروع نیمه دوم بازیکنان هند حمله نصف و نیمه ای را به سمت دروازه سوریه تدارک دیدند که احمد مدنیه دروازه بان سوریه توپ را به طور ناقص درفع کرد و پس از آن توپ در اختیار لالیانزوالا چهانگته قرار گرفت اما با دخالت عبدالرحمن ویس مهاجم هند نتوانست کار خاصی را پیش ببرد و توپ راهی اوت شد.

 

موقعیت سوزی عمر خربین در اولین موقعیت جدی

پس از آن بازیکنان سوریه از سمت چپ موقعیتی را به سمت دروازه ازبکستان شکل دادند که در نزدیکی نقطه پنالتی توپ به عمر خربین که از ابتدای نیمه دوم به جای صباغ وارد زمین شد رسید اما این بازیکن از موقعیت خوبی که برای گلزنی داشت نتوانست استفاده کند و ضربه آرام او با برخورد به دفاع هند راهی کرنر شد.

 

خربین امید سوریه را زنده نگه داشت

هند در نیمه دوم هم تمایلی برای حمله کردن نداشت اما در مقابل سوری ها حملات متعددی را روی دروازه این تیم تدارک می دیدند که در دقیقه ۷۶ و در حضور متعدد مدافعان هند عمر خربین در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با پای راست اقدام به شوت زنی کرد که توپ او به زیبایی وارد دروازه زد تا اولین گل این بازی و اولین گل سوریه در جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ به ثمر برسد.

با کسب این نتیجه و تساوی ازبکستان در مقابل استرالیا، سوریه در جدول گروه B چهار امتیازی و در رده سوم قرار گرفت تا همچنان شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی به عنوان تیم سوم را داشه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه