English

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک:

المپیک بازی‌های رایانه‌ای ایجاد خواهد شد

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که به دنبال رشد و توسعه بازی‌های رایانه‌ای است و قصد دارد رقابت‌های جهانی در این زمینه ایجاد نماید.

المپیک بازی‌های رایانه‌ای ایجاد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تلگراف،  کمیته بین المللی المپیک (IOC) در حال بررسی گزینه‌هایی برای رشد و توسعه بازی‌های الکترونیکی است. توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در صد و چهل و یکمین اجلاس این کمیته در بمبئی هند اعلام کرد قصدش رشد بیشتر در این رشته جدید است.

باخ گفت: من از کمیسیون جدید ورزش‌های الکترونیکی خواسته‌ام که این موضوع را بررسی کند. این کمیسیون توسط رئیس کمیته ملی المپیک فرانسه اداره می‌شود.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خاطرنشان کرد، ۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به بازی‌های رایانه‌ای می پردازند. تخمین زده می‌شود که بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از آنها به ورزش‌های الکترونیکی علاقه‌مند هستند که شامل ورزش‌های مجازی و برنامه‌های شبیه‌سازی ورزشی است. باخ در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: برای ما مهم‌تر این است که اکثر این افراد زیر ۳۴ سال سن دارند.

کمیته بین‌المللی المپیک از سال ۲۰۱۸ به طور گسترده در ورزش‌های الکترونیکی مشارکت داشته است. رئیس آلمانی کمیته بین‌المللی المپیک در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:‌ ما رویکردی را در پیش گرفتیم که به ما این امکان را می‌دهد که در فضای ورزش‌های الکترونیکی فعال باشیم و در عین حال به ارزش‌هایی که بیش از یک قرن داشتیم، وفادار بمانیم. یکی از ناشران پیشرو در بازی‌های رایانه‌ای حتی بازی محبوب خود را کاملاً با ارزش‌های المپیک ما تطبیق داد به طوری که بازیکنان در این بازی محبوب رایانه‌ای به سمت اهداف شلیک کنند نه به سمت مردم.

در ژوئن ۲۰۲۳، اولین رقابت‌های ورزش‌های الکترونیکی زیر نظر المپیک در سنگاپور برگزار شد. بیش از ۵۰۰ هزار نفر در آن شرکت کردند و ۶ میلیون بیننده بازی‌ها را تماشا کردند.

 

 انتقاد از دخالت دولت‌ها در ورزش

کمیته بین‌المللی المپیک همچنین درخواست‌های برخی از دولت‌ها برای ممنوعیت کامل ورزشکاران روسیه و بلاروس را به شدت رد کرد. جیمز مک‌لئود، مدیر دپارتمان روابط کمیته‌ بین‌الملی المپیک در صحبت هایی گفت: مداخله مداوم دولت‌ها در  ورزش ادامه دارد و برخی از کشورها از تعلیق کامل ورزشکاران روسیه و بلاروس یا امتناع از صدور روادید برای آنها حمایت می کنند. مک‌لئود گفت: کمیته بین‌المللی المپیک به شدت چنین دخالت‌های دولت‌ها را قبول ندارد و به نظارت دقیق اوضاع ادامه می‌دهد.

بسیاری از فدراسیون های ورزش های تابستانی ورزشکاران بی طرف از روسیه را به مسابقات بین المللی بازگردانده‌اند ولی هنوز رشته‌های ورزشی نیز هستند که این اجازه را به ورزشکاران روسیه و بلاروس ندادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه