English

برنز کشتی فرنگی محمدهادی ساروی مسیر المپیک را هموار کرد

تیم ملی کشتی فرنگی در روز سوم پیکارهای جهانی از سوی محمدهادی ساروی ضمن کسب برنز، سهمیه المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم گرفت. مهدی محسن‌نژاد و سیددانیال سهرابی هم نتوانستند مدال بگیرند.

برنز کشتی فرنگی محمدهادی ساروی مسیر المپیک را هموار کرد

به گزارش خبرگزاری موج، پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان گزینشی المپیک از ۳۰ شهریور در سالن اشتارک آره‌نا شهر بلگراد آغاز شد و فردا شب به کار خود پایان خواهد داد.

دیدارهای رده‌بندی و فینال سه وزن ۶۰، ۷۲ و ۹۷ کیلوگرم دقایقی پیش به پایان رسید.

در پایان مسابقات ۳ وزن دوم، محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم پنجم شد و سیددانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر الدار حافظ‌اف از آمریکا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۲ سئونگ هاک کیم از کره‌جنوبی را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. محسن‌نژاد در این مرحله مقابل کریستوفر کرایمر از آلمان با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در این مرحله در یک دیدار نزدیک با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب ژولومان شارشنبکوف قهرمان جهان از قرقیزستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۳ مغلوب اسلام جان بهرام‌اف از ازبکستان شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

وی برای کسب پنجمین سهمیه این وزن دقایقی پیش گئورگ‌ قریبیان از ارمنستان را ۷ بر صفر شکست داد و سهمیه المپیک گرفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم سیددانیال سهرابی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۲ آرتور پولیتایف از اوکراین را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد در یک کشتی برابر با نتیجه ۷ بر ۷ و به دلیل امتیاز درشت کمتر مغلوب علی ارسلان قهرمان جهان از صربستان شد و با توجه به شکست ارسلان در دور بعد، سهرابی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ مارکوس راگینگر از اتریش را شکست داد. وی در دور سوم با نتیجه ۷ بر ۱ جرارد کورنیزاک از لهستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ فلیکس بالدوف از نروژ را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب گابریل روسیلو کیندلان از کوبا شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۱ مقابل ابوبکر خاسالاخانوف از بلاروس به برتری دست یافت و ضمن کسب سهمیه المپیک پاریس، صاحب مدال برنز شد.

اسامی نفرات برتر ۳ وزن دوم به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولومان شارشنبکوف (قرقیزستان) ۲ – کنیچیرو فومیتا (ژاپن) ۳- اسلام جان بهرام‌اف (ازبکستان) و لی‌گیو کائو (چین) ۵- مهدی محسن‌نژاد (ایران) و گئورگ غریبیان (ارمنستان)

۷۲ کیلوگرم: ۱- ابراهیم محمدحسن قانم (فرانسه) ۲ – روبرت فریتش (لهستان) ۳- علی ارسلان (صربستان) و سلجوق جان (ترکیه) ۵- شینگو هارادا (ژاپن) و استویان کوباتوف (بلغارستان)

۹۷ کیلوگرم: ۱- گابریل روسیلو کیندلان (کوبا) ۲- آرتور الکسانیان (ارمنستان) ۳- محمدهادی ساروی (ایران) و آرتور عمراف (چک) ۵- ابوبکر خاسلاخانوف (بلاروس) و میندوگاس ونچکایتیس (لیتوانی).

در پایان مسابقات ۷ وزن برگزار شده، تیم ایران با ۸۷ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی تیمی قرار دارد، جمهوری آذربایجان با ۷۰ امتیاز دوم است و تیم‌های ترکیه با ۵۳ امتیاز، قرقیزستان با ۵۰ امتیاز، ازبکستان با ۵۰ امتیاز و کوبا با ۴۸ امتیاز در جایگاه‌های سوم تا ششم قرار دارند.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان تاکنون سه سهمیه المپیک در وزن‌های ۶۰، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کسب کرده است.

محمدرضا گرایی نیز این شانس را دارد فردا ضمن کسب مدال برنز در وزن ۶۷ کیلوگرم، چهارمین سهمیه المپیکی را دشت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه