English

طلای کشتی فرنگی جهان بر گردن میرزازاده

امین میرزازاده، فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران در مبارزه فینال در پیکارهای جهانی با شکست نماینده عنوان‌دار ترکیه مدال طلا گرفت.

طلای کشتی فرنگی جهان بر گردن میرزازاده

به گزارش خبرگزاری موج، دیدارهای فینال و رده‌بندی ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت ۱۹:۳۰ جمعه شب در سالن اشتارک آره‌نا شهر بلگراد آغاز شد.

بعد از عنوان سومی پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم و نقره مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم، امین میرزازاده با انگیزه فراوان پای به مبارزه فینال گذاشت.

حساس‌ترین دیدار فینال ۴ وزن نخست را امین میرزازاده و رضا کایالپ از ترکیه برگزار کردند. غول ترکیه‌ای که ۴ مدال طلای متوالی این وزن را در کارنامه دارد، سال گذشته موفق به شکست میرزازاده شده بود و این دیدار برای نماینده ایران، حکم انتقام از نابغه کشتی ترکیه داشت. این‌بار میرزازاده با ارائه یک مبارزه حساب شده و با نتیجه ۲ بر ۲ حریف خود را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

کایالپ یک نقره و ۲ برنز المپیک، ۵ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز پیکارهای جهانی و ۱۰ طلا و یک نقره اروپا را در کارنامه دارد.

در ۳ دقیقه نخست فینال ۱۳۰ کیلوگرم، میرزازاده اخطار اول را دریافت کرد. در تایم بعدی دو حریف برای دادن اخطار به حریف پرکارتر ظاهر شدند و باز هم کایالپ موفق‌تر بود و داوران را مجاب کرد که اخطار دوم را باز هم به ملی‌پوش ایرانی بدهند و ۲ بر صفر از نماینده کشورمان پیش افتاد.

اما این پایان کار نبود، بلکه میرزازاده فرنگی‌کار اهل گتوند استان خوزستان با ۲ یورش متوالی پای حریف ترک را از تشک خارج کرد و به عنوان قهرمانی جهان رسید تا کایالپ ترک در نهایت مغلوب شیر پسر بختیاری ایران شود. میرزازاده نخستین طلای جهانی خود را جشن گرفت. او در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ نقره گرفته بود.

اولین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران در سنگین وزن را علی‌اکبر یوسفی در مسابقات جهانی سال ۲۰۲۱ کسب کرد.

ایران از ۴ وزن نخست موفق به کسب ۶۰ امتیاز شد و بعد از جمهوری آذربایجان در جایگاه دوم جدول رده‌بندی تیمی جهان قرار گرفت.

در ۳ وزن امروز نیز مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم به دیدار رده‌بندی راه یافتند. سیددانیال سهرابی هم در وزن ۷۲ کیلوگرم حذف شد.

امروز هم ایمان محمدی در وزن  ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در ۶۷ کیلوگرم و ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه