English

در ادامه مسابقات کشتی فرنگی جهان؛

گرایی باخت، میرزازاده، مهمدی و دادمرز به نیمه نهایی صعود کردند

رقابت‌های چهار وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان به میزبانی صربستان در حال برگزاری است.

گرایی باخت،  میرزازاده، مهمدی و دادمرز به نیمه نهایی صعود کردند

به گزارش خبرگزاری موج، مسابقات چهار وزن اول کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شهر بلگراد صربستان آغاز شده است. در روز نخست این پیکارها پویا دادمرز در وزن ۵۵، محمدعلی گرایی در ۷۷، علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم، نمایندگان ایران به‌شمار می‌روند.

در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۳۰ سهمیه المپیک تقسیم خواهد شد و پنج نفر برتر اوزان المپیکی جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.

پویا دادمرز نماینده ایران در وزن ۵۵ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف حریفی از صربستان رفت و در یک رقابت یکطرفه موفق شد این حریف را با نتیجه هشت بر صفر شکست دهد. سابولس لوسونس نماینده کشور صربستان در کمتر از سه دقیقه نتیجه را به دادمرز واگذار کرد. دادمرز با این برد به مرحله یک چهارم نهایی کشتی فرنگی قهرمانی جهان رسید.

محمدعلی گرایی کاپیتان تیم کشتی‌ فرنگی نخستین نماینده ایران بود که به روی تشک رقابت رفت. گرایی در مسابقه نخست وزن ۷۷ کیلوگرم مصاف سختی با آدلت تیولیوبایف از روسیه داشت اما در نهایت موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر بر بر حریف خود غلبه کند.

گرایی که با شکست حریف روسی به مرحله یک‌شانزدهم نهایی مسابقات کشتی قهرمانی جهان رسیدن بود در این مرحله برابر نائو کوزاکا از ژاپن با نتیجه ۵ بر ۵ شکست خورد و از رسیدن به مرحله یک هشتم بازماند. گرایی باید منتظر صعود کوزاکای ژاپنی به فینال، وزن ۷۷ کیلوگرم باشد تا برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها به میدان برود.

در پیکارهای در وزن ۸۲ کیلوگرم، علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر کوواسویچ از صربستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

میرزازاده در دورهای قبل سوغومونیان از برزیل را ۹ بر ۰ و میخایلو ویشنویتسکی از اوکراین  را ۲ بر یک شکست داده بود.

در همین وزن رضا کایالپ در یک دقیقه و ۴۸ ثانیه ۹ بر صفر هیکی نابی از استونی را شکست داد و منگ چینی هم ۳ بر یک کاجایا از گرجستان را از پیش رو برداشت.

میرزازاده در نیمه نهایی با اسکار پینو ازکوبا کشتی می‌گیرد و کایالپ به مصاف حریف چینی می‌رود.

همچنین در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مهمدی به مصاف برنده کواچویچ از صربستان رفت و مقتدرانه به برتری ۸ بر صفر رسید. مهمدی در ادامه یاروسلاو فینچاکوف از اوکراین را 4 بر یک شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد.

پیش از این  محمدعلی گرایی در دور دوم وزن ۷۷ کیلوگرم با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب کوساکا از ژاپن شد تا در آستانه حذف از مسابقات جهانی قرار گیرد. گرایی در دور اول ۲ بر صفر آدلت تیولیوبایف از روسیه را مغلوب کرده بود.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر سابولس لوسونس از صربستان را از پیش رو برداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه