English

نیمار:

بهتر از پله نیستم/همیشه می‌خواستم داستان خودم را بسازم

نیمار، ستاره تیم ملی برزیل به رکوردشکنی برای سلسائو واکنش نشان داد و تاکید کرد بازیکن بهتری نسبت به پله نیست.

بهتر از پله نیستم/همیشه می‌خواستم داستان خودم را بسازم

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ساکرنت،  نیمار با پشت سر گذاشتن پله ، برترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال برزیل شد. این ستاره برزیلی در جریان برتری پنج بر یک برابر بولیوی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ توانست دو گل به ثمر برساند.

پله که بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۱ توانسته بود ۷۷ گل برای برزیل به ثمر رساند، سال‌ها برترین گلزن تاریخ سلسائو بود. نیمار اکنون در ۱۲۴ بازی ملی ۷۹ گل به ثمر رسانده است.

نیمار پس از بازی گفت: هرگز تصور نمی‌کردم به این رکورد برسم. می‌خواهم بگویم که بازیکن بهتری از پله نیستم. همیشه می‌خواستم داستان خودم را بسازم، نامم را در تاریخ فوتبال برزیل و تیم ملی بنویسم و امروز این کار را کردم.

مارتا، مهاجم زن برزیلی، با ۱۱۵ گل در ۱۷۱ بازی رکورددار تاریخ فوتبال برزیل است.

البته در اوایل این بازی نیمار در دقیقه ۱۷ یک پنالتی را از دست داد و گیلرمو ویسکارا، دروازه‌بان بولیوی، ضربه مهاجم الهلال عربستان را مهار کرد.

صفحه بنیاد پله موفقیت نیمار را تمجید و پیامی منتشر کرد که در آن آمده است: «تبریک می‌گویم. نیمار در بازی‌های رسمی فیفا از «پادشاه» در زمینه تعداد گل در تیم ملی برزیل پیشی گرفت. مطمئناً پله امروز شما را تشویق می‌کند!»

پله ۲۹ دسامبر در ۸۲ سالگی بر اثر سرطان در سائوپائولو درگذشت.

رودریگو مهاجمی که در مقابل بولیوی نیز دو گل به ثمر رساند، گفت که هنوز هم طرفدار نیمار است. رودریگو گفت: نیمار قهرمان من است. این به یاد من خواهد ماند. این روز بسیار ویژه‌ای بود.

فرناندو دینیز، سرمربی موقت برزیل، نیز گفت: «نیمار برای گل‌زدن و رکوردزدن در تیم ملی برزیل است و کارش را انجام می‌دهد. نیمار یک قهرمان بزرگ است. مردم باید او را بشناسند و بپذیرند. این موفقیت به دلیل استعداد طبیعی است که دارد.»

آخرین بازی نیمار برای برزیل قبل از پیروزی مقابل بولیوی، شکست در یک‌چهارم نهایی جام جهانی مقابل کرواسی بود. او قطر را با شک و تردید زیاد ترک کرد و امسال در سه بازی اول سلسائو شرکت نکرد.

نیمار سال ۲۰۱۳ برزیل را به عنوان قهرمانی جام کنفدراسیون‌ها هدایت کرد اما هنوز نتوانسته است تیمش را به فینال جام جهانی برساند. نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ بهترین نتیجه نیمار با تیم ملی برزیل در این رقابت‌ها بوده است. او قهرمانی برزیل در کوپاآمه‌ریکا ۲۰۱۹ را به دلیل مصدومیت از دست داد و در فینال سال ۲۰۲۱ مقابل آرژانتین که تیمش شکست خورد، در زمین حاضر بود. این بازیکن ۳۱ ساله دوران درخشان باشگاهی داشته و دو قهرمانی لالیگا، یک لیگ قهرمانان اروپا، پنج قهرمانی لیگ یک فرانسه و یک کوپالیبرتادورس را تجربه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه