English

برنز دختر ایرانی در روز اول مسابقات جهانی مچ اندازی

کارینا کرمی در روز اول مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان، یک مدال تاریخی را برای مچ اندازی بانوان ایران کسب کرد.

برنز دختر ایرانی در روز اول مسابقات جهانی مچ اندازی

به گزارش خبرگزاری موج، در اولین روز از چهل و چهارمین رقابت‌های مچ اندازی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ که به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود، تیم ملی ایران توسط کارینا کرمی به مدال برنز و توسط آرتین یاری نژاد به مدال نقره دست یافت.

مسابقات امروز در رده سنی نوجوانان، جوانان و امیدها و در بخش دست چپ برگزار شد و نمایندگان کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

* مهدیه کلانتری در رده سنی امید به مقام چهارمی دست یافت و در یک قدمی سکو متوقف شد. او ورزشکاری از کشور هند را شکست داد و مقابل رقبای ترکیه‌ای و قزاقستانی شکست خورد.

* کارینا کرمی در رده سنی نوجوانان موفق شد با شکست رقبای خود به مدال برنز جهان دست پیدا کند. این اولین مدال تاریخ مچ اندازی بانوان ایران در جهان به حساب می‌آید. کرمی امروز دو ورزشکار از کشور قزاقستان را شکست داد و بعد از شکست برابر حریف ترکیه‌ای، برای کسب مدال برنز یک مچ انداز از کشور ترکیه را مغلوب کرد.

* عرفان کر در رده سنی امید به مقام پنجمی جهان رسید و از رسیدن به مدال بازماند. او برابر رقبایی از قزاقستان شکست خورد و برابر حریف ازبکستانی به برتری دست یافت.

* آرتین یاری نژاد در رده سنی جوانان با شکست رقبای خود به فینال رسید و عصر امروز برای کسب مدال طلا به میدان رفت. یاری نژاد در مرحله مقدماتی سه برد برابر نمایندگان کانادا و قزاقستان کسب کرد و راهی فینال شد. او در فینال برابر حریف خود از کشور میزبان شکست خورد.

* جمیل کر نیز با دو شکست برابر رقبایی از گرجستان و لیتوانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان از امروز آغاز شده و فردا مسابقات دست راست رده‌های سنی برگزار می‌شود. همچنین مسابقات رده‌های پیشکسوتان و بزرگسالان از روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه