English

مسابقات ووشو جوانان قهرمانی آسیا با ۱۳ مدال برای کاروان کیفی ایران پایان یافت

کاروان ووشو ایران در حالی که نسبت به رقبای اصلی خود با ۱۲ ورزشکار کمتر در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا شرکت کرده بود، در بخش ساندا به‌عنوان نایب قهرمانی و در مجموع به‌عنوان سومی دست یافت.

مسابقات ووشو جوانان قهرمانی آسیا با ۱۳ مدال برای کاروان کیفی ایران پایان یافت

به گزارش خبرگزاری موج، یازدهمین دوره مسابقات ووشو جوانان و رده‌های سنی قهرمانی آسیا از صبح روز پنجشنبه 26 مرداد ماه به‌صورت رسمی در ماکائو آغاز شد و امروز (یکشنبه - 29 مرداد ماه 1402) با پیگیری رقابت‌های تالو و ساندا به اتمام رسید.

کاروان کشورمان در حالی موفق به کسب هشت مدال طلا، سه نقره و دو برنز در این رویداد آسیایی شد که با 12 ورزشکار کمتر از سایر رقیبان خود همچون چین، ماکائو، اندونزی، هنگ‌کنگ و ژاپن گام به این پیکارها گذاشته بود. با توجه به نتایج کسب شده، کاروان ووشو کشورمان در بخش ساندا به‌عنوان نایب قهرمانی آسیا دست یافت و در مجموع نیز به‌عنوان سومی این دوره از مسابقات رسید.

در این رقابت‌ها که بیش از 300 ورزشکار از 23 کشور حضور داشتند، در بخش ساندا نیز چین با هشت مدال طلا، دو نقره و یک برنز اول شد. ایران با پنج مدال طلا، یک نقره و دو برنز در رده دوم ایستاد و قزاقستان با دو مدال طلا، دو نقره و چهار برنز به مقام سومی رسید. در مجموع نیز چین با 16 مدال طلا، سه نقره و یک برنز به‌عنوان نخست دست یافت. ماکائو نیز با 13 مدال طلا، 12 نقره و 9 برنز دوم شد.

نتایج کلی تیم ملی کشورمان که با 14 ورزشکار و در کیفی‌ترین حالت ممکن در این پیکارها حضور یافته بود به تفکیک مدال به شرح زیر است:

طلای وزن 80- کیلوگرم به سیدعلی میری رسید

در وزن 80- کیلوگرم، سیدعلی میری در دیدار نهایی به مصاف «دولمیکا» از سریلانکا رفت و موفق شد حریف خود را شکست داده و به مدال طلای این وزن دست یابد. سیدعلی میری در مرحله قبلی «اولان ماکسات» از قزاقستان را شکست داده بود.

 

خورشیدی هم طلایی شد

رضا خورشیدی نماینده شایسته کشورمان در وزن 60- کیلوگرم در دیدار نهایی به مصاف «لوک مینگ تای» از هنگ‌کنگ رفت و با یک نمایش زیبا ضمن برتری مقابل حریف خود به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت. خورشیدی در مراحل قبلی «گاندا پراکسو» از اندونزی و «نپاث اوکدادو» از سریلانکا را شکست داده بود.

 

طعم طلا با برتری مقتدرانه مانی خانه‌کشی مقابل نماینده چین

در وزن 56- کیلوگرم جوانان، مانی خانه‌کشی پس از پیروزی مقابل «سوئنگی‌ئون دو» از کره جنوبی و «تانیش نیگار» از هند در مراحل قبلی به دیدار نهایی راه یافت و حریف «ژیائوبینگ ما» از چین شد. نماینده شایسته کشورمان در فینال با نمایشی درخشان حریف چینی خود را در دو راند متوالی با قدرت شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

 

طلای آسیا برای ثنا پناهی

ثنا پناهی نماینده کشورمان در فرم نن گوئن به مدال طلا دست یافت. در این فرم نمایندگان مالزی و ماکائو به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

 

بت‌شکن صاحب مدال طلا شد

زهرا بت‌شکن نماینده کشورمان موفق شد در فرم نان چوان به مدال طلا دست یابد. در این فرم نمایندگان ماکائو و هنگ‌کنگ دوم و سوم شدند.

 

درخشش طلا بر گردن امیرحسام محمدی

در وزن 45- کیلوگرم بخش پسران، امیرحسام محمدی در مبارزه با «تایلونگ وانگ» از چین به برتری رسید و صاحب گردن آویز طلا شد. امیرحسام محمدی پیش‌تر مقابل «تی هو کو» از هنگ‌کنگ به برتری دست یافته بود.

 

رحیمی ستاره نوظهور ووشو جهان باز هم طلا گرفت

دیانا رحیمی در وزن 60- کیلوگرم بخش دختران جوانان در دیدار نهایی این وزن به مصاف «من سین چو» از ماکائو رفت و با یک نمایش درخشان ضمن ناک اوت کردن حریف خود به مدال طلای این مسابقات دست یافت. دیانا رحیمی در مرحله نخست «هیمانشی» از هند و در مرحله دوم «بتول صلاحدین» از فلسطین را شکست داده بود. ‌نماینده شایسته کشورمان چندی پیش از سوی فدراسیون بین‌المللی ووشو به‌عنوان ستاره نوظهور جهان در بخش ساندا معرفی شده بود. او سال گذشته به طلای مسابقات قهرمانی جهان اندونزی دست یافته بود.

 

مدال طلا بر گردن نرگس شهبازی

در پیکارهای بخش تالو، نرگس شهبازی در فرم چانگ چوان به مقام نخست دست یافت و صاحب گردن آویز طلا شد. نمایندگان ژاپن و ماکائو در این فرم دوم و سوم شدند.

 

ماهان احمدپور نایب قهرمان آسیا شد

در وزن 56- کیلوگرم نوجوانان، ماهان احمدپور در دیدار نهایی به مصاف «سخراب عدیلوف» از قزاقستان رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره مسابقات ووشو قهرمانی آسیا دست یافت. نماینده کشورمان پیش از این مقابل ورزشکارانی از بنگلادش و ماکائو به برتری دست یافته بود.

 

ثنا پناهی به مدال نقره دست یافت

در پیکارهای بخش تالو، ثنا پناهی در فرم نان چوان به مقام دوم دست یافت و صاحب گردن آویز نقره شد. نمایندگان هنگ‌کنگ و ماکائو در این فرم اول و سوم شدند.

 

صادقی نقره‎‌ای شد

سامیار صادقی در فرم چیانگ شو پس از نماینده چین به مقام دوم این مسابقات دست یافت. ورزشکاری از هنگ‌کنگ در این فرم سوم شد.

برنز:

روژان فتاحی صاحب گردن آویز برنز شد

روژان فتاحی نماینده وزن 52- کیلوگرم کشورمان در شرایطی که پیش‌تر مقابل «خوشی» از هندوستان به برتری دست یافته بود، در مرحله نیمه نهایی این پیکارها به مصاف «ژوی هو» از چین رفت. نماینده کشورمان با پذیرش شکست مقابل این حریف قدرتمند، به مقام سوم مشترک این وزن دست یافت و صاحب گردن آویز برنز شد.

مدال برنز وزن 56- کیلوگرم بر گردن ستایش براتی

در وزن 56- کیلوگرم بخش دختران جوانان، ستایش براتی به مصاف «ژینزی لی» از چین رفت و با واگذار کردن رقابت به حریف قدرتمند خود، به مقام سوم مشترک پیکارهای ووشو قهرمانی آسیا دست یافت.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو جهت حضور در کمیسیون بازاریابی و توسعه و امیرعباس لشگری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو ایران به‌عنوان رئیس کمیته پزشکی کنفدراسیون ووشو آسیا در این سفر تیم ملی ووشو کشورمان را همراهی کردند. ضمن اینکه مهرداد شیرازی رئیس کمیته فنی فدراسیون ووشو به‌عنوان رئیس هیئت ژوری مسابقات و زینب عباسی عضو کمیته فنی فدراسیون ووشو و رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان به‌عنوان داور در این رویداد آسیایی حضور داشتند.

اسامی نفرات اعزامی کشورمان به این پیکارها به‌صورت زیر است:

ساندای پسران

امیرحسام محمدی

ماهان احمدپورعظیمی

مانی خانه‌کشی

رضا خورشیدی

امیر پریده

سیدعلی میری

علی شیرآقایی (سرمربی)

ساندای دختران

روژان فتاحی

ستایش براتی

دیانا رحیمی

فریناز نذیری (سرمربی)

تالوی پسران

سامیار صادقی

محمدطاها صدری

حمیدرضا پارسی‌مقدم (سرمربی)

تالوی دختران

ثنا پناهی درچه

زهرا بت‌شکن

نرگس شهبازی

مریم معماری (سرمربی).

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه