English

برای بزرگداشت مفاخر ورزش ایران تفاهمنامه همکاری امضاء شد

رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به منظور بزرگداشت مفاخر ورزش ایران تفاهمنامه همکاری امضاء نمودند.

برای بزرگداشت مفاخر ورزش ایران تفاهمنامه همکاری امضاء شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک ، و محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، به منظور شناساندن و بزرگداشت مفاخر ورزشی ایران در محل این انجمن تفاهمنامه همکاری امضا کردند. تفاهمنامه‌ای مشترک به منظور ایجاد زمینه‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های طرفین جهت ارتقاء و ایجاد یک رابطه پایدار با بهره‌گیری از توانایی‌های علمی، فرهنگی، تحقیقاتی، ورزشی با رویکرد آثار بر جا مانده از پهلوانان و قهرمانان ملی عرصه ورزش و نقش و تاثیر آن به عنوان بخشی از هویت ملی ایران در گستره جامعه ملی و بین‌الملل فی‌مابین طرفین منعقد شد.

در این مراسم محمود شالویی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، گفت: متاسفانه طی سالیان گذشته برای شناسایی و معرفی مفاخر ورزشی اقدام خاصی صورت نگرفته است و ما وظیفه خود می‌دانیم این ماموریت را در اولویت فعالیت‌ها قرار داده و در راستای معرفی صفات اخلاقی و پهلوانی چهره‌های بزرگ ورزشی ایران به منظور معرفی سرمشق و الگوهای مناسب برای جوانان این مرز و بوم گام برداریم. مفاخر ورزشی گرچه نسبت به سایر حوزه‌ها به‌واسطه علاقمندی عموم جامعه، رسانه، تبلیغات و روزآمدبودن حوزه شناخته‌شده‌ترند اما محدودبودن این ظرفیت در یک ظرف و دوره زمانی آفت این حوزه است و باید زمینه ماندگاری نام و یاد این عزیزان را برای آیندگان فراهم کنید.

در ادامه محمود خسروی‌وفا، رییس کمیته ملی المپیک، در این نشست اظهار کرد: کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان بالاترین نهاد ورزشی دنیا بر فرهنگی‌کردن ورزش تاکید داشته و دارد. بسیار خرسندم این ارتباط ویژه بین کمیته ملی المپیک و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور شکل گرفت تا بتوانیم در راستای معرفی پهلوانان و قهرمانان خوشنام ورزشی ایران اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

او ادامه داد: گر چه این اقدام و ارتباط خیلی دیر صورت گرفت اما مطمئنم با ظرفیت بسیار خوبی که در ورزش و جامعه ورزشی داریم خیلی زود شاهد اتفاق‌های بزرگ و ماندگار باشیم. تمام تلاش ما در کمیته این است که در کنار برنامه‌ریزی و فعالیت برای رساندن ورزشکاران به سکوهای قهرمانی و شادکردن دل مردم در راستای فرهنگی‌کردن ورزش نیز گام‌های موثری برداریم. پیشنهاد ما این است کارگروهی بین کمیته و انجمن مفاخر ایجاد شود برای اینکه بندهای تفاهمنامه پیگیری و اجرا شود.

از مهم‌ترین مواد این تفاهمنامه می‌توان به شناسایی و بزرگداشت مفاخر ورزشی ایران و معرفی آنان در سطح ملی و بین‌المللی، همکاری در بهره‌برداری از امکانات موزه، کتابخانه‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، تعریف پروژه‌های مشترک با هدف حفظ و احیای مواریث و مفاخر ورزشی و فرهنگی کشور، همکاری در برگزاری همایش‌های مشترک، مشارکت در اجرای برنامه‌های علمی، پژوهشی و ورزشی و انتشار و تبادل کتب مربوط به مفاخر ورزشی ایران اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه