English

بیانیه حراست در اجرای حمله به فدراسیون ووشو ؛

نامه‌ای از فدراسیون ووشو دریافت نکردیم

مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان در واکنش به اتفاقات اخیر فدراسیون ووشو روز شنبه بیانیه‌ای صادر کرد.

نامه‌ای از فدراسیون ووشو دریافت نکردیم

به گزارش خبرگزاری موج، در بیانیه مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان چنین آمده است: برابر با مفاد بند ۳ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف است تمام امکانات خود را برای نیل به هدف ارائه خدمات تربیت بدنی رایگان به عموم مردم شریف ایران اسلامی به‌کار ببندد.

 

بیشتر بخوانید:

مکاتبات با حراست انجام شده بود/ نمی‌دانیم افراد غیر ورزشی چگونه به محل تمرین اختصاصی راه یافتند

ماجرای حمله به هیئت ووشو چه بود؟

 

طبعا وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان متولی اصلی ورزش کشور در حوزه‌های مختلف حرفه‌ای، قهرمانی، همگانی و تفریحی باید تمام مساعی خود را در راستای اجرای دقیق و شفاف این بند مترقی از اصل سوم قانون اساسی اعمال کند.

از این رو لازم است درباره مسائلی که اخیرا در مجموعه ورزشی آزادی تهران اتفاق افتاد و موجب انعکاس اخباری از زبان مدیران فدراسیون ووشو جمهوری اسلامی ایران شده، مطالبی به منظور تشحیذ اذهان عموم علاقه‌مندان به ورزش و در راستای تبیین واقعیات حاکم بر مسئله طرح شود.

شایان ذکر است درخواست فدراسیون ووشو مبنی‌ بر ممنوعیت ورود شخص یا اشخاصی معین به مجموعه ورزشی آزادی و ساختمان فدراسیون مزبور به دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان واصل نشده است.

صرف نظر از این موضوع، آن‌چه در راستای احترام به حقوق اجتماعی و شهروندی آحاد مردم قابل توجه و تأمل است این‌که بر اساس اصول و موازین قانونی و البته شرعی، محرومیت از حقوق اجتماعی و ممنوعیت از ورود اشخاص به اماکن صرفا به طبع صدور آرای لازم‌الاجرا از مراجع قانونی امکان‌پذیر است.

لذا وزارت ورزش و جوانان با تکیه بر رسالت‌ قانونی خویش مبنی بر ارائه خدمات ورزشی به عموم اشخاص، ممنوعیت ورود افراد به مجموعه‌های ورزشی را صرفا در مواردی که مراتب به موجب رای مراجع قانونی ذی‌صلاح مورد اتخاذ تصمیم قرار گرفته باشد، احترام نموده و مورد توجه و رعایت قرار می‌دهد. بدیهی است هرگونه اقدام خارج از ضوابط توصیفی مصداق بارز نقض حقوق شهروندی و سلب غیرقانونی حقوق اشخاص محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه