English

ماتادورهای اسپانیا فاتح جام اروپا

تیم ملی اسپانیا در فینال لیگ ملت‌های اروپا پس از تساوی بدون‌گل در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات‌پنالتی کرواسی را شکست داد و برای اولین مرتبه قهرمان شد.

ماتادورهای اسپانیا فاتح جام اروپا

به گزارش خبرگزاری موج،  تیم‌های ملی کرواسی و اسپانیا در دیدار فینال لیگ ملت‌های اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ در ورزشگاه «دِکویپ» شهر روتردام هلند به مصاف هم رفتند که پس از تساوی بدون گل، اسپانیا در ضربات‌پنالتی ۵-۴ پیروز و قهرمان شد.

اسپانیا با مالکیت توپ و عملکرد هجومی‌تر بازی را آغاز کرد، اما به تدریج کرواسی هم از لاک دفاعی بیرون آمد. با این حال نبرد نفس‌گیر و کم موقعیت در پایان نیمه نخست بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید. نیمه دوم هم مثل نیمه اول دقایقی اسپانیا برتر بود و دقایقی کرواسی. با این حال موقعیت‌هایی که کمتر خطرناک بودند، راهی به دروازه نیافتند و ۹۰ دقیقه هم بدون‌گل تمام شد.

۳۰ دقیقه وقت اضافه هم با احتیاط نسبی همراه بود و موقعیت‌هایی که اغلب با شوت از راه دور به‌دست آمدند، راهی به دروازه پیدا نکردند تا تکلیف قهرمان سومین دوره لیگ ملت‌های اروپا در ضربات پنالتی مشخص شود.

در ضربات پنالتی برای کرواسی، نیکولا ولاشیچ، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ و ایوان پریشیچ ضربات‌شان را تبدیل به گل کردند، اما ضربه لورو مایر را اونای سیمون با پا مهار کرد و ضربه برونو پتکوویچ را هم درست تشخیص داد و گرفت. برای اسپانیا هم خوسلو، رودری، میکل مرینو، مارکو آسنسیو و دنی کارواخال ضربات‌شان را به تور دروازه چسباندند. اما ضربه آیمریک لاپورت تنها ضربه بازیکنان اسپانیا بود که گل نشد و به تیر افقی دروازه برخورد کرد.

به این ترتیب لوئیس دلافوئنته در چهارمین حضورش روی نیمکت اسپانیا اولین جام را برای لاروخا از سال ۲۰۱۲ به بعد به ارمغان آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه