English

ولخرجی فوتبالی عربستان صدای رئیس یوفا را درآورد

رئیس اتحادیه فوتبال اروپا از عربستان به دلیل خرید ستاره‌های فوتبال جهان انتقاد کرد.

ولخرجی فوتبالی عربستان صدای رئیس یوفا را درآورد

به گزارش خبرگزاری موج، الکساندر چفرین می‌گوید که هیچ تهدیدی برای فوتبال اروپا از سوی باشگاه‌های عربستان سعودی که اخیراً چندین ستاره مشهور جهان را جذب کرده‌اند، نمی‌بیند.

در این فصل صاحبان توپ‌های طلا، کریستیانو رونالدو پرتغالی و کریم بنزما فرانسوی با امضای قراردادهایی به ارزش صدها میلیون دلار به لیگ عربستان سعودی کوچ کردند. گزارش شده است که لیونل مسی ، لوکا مودریچ و سایر ستارگان نیز پیشنهادهای مشابهی دریافت کرده‌اند. هر کدام از این ستاره‌ها حداقل 35 سال سن دارند.

رئیس یوفا در واکنش به رفتن ستاره‌های برجسته فوتبال جهان از اروپا به عربستان گفت: نه، من از این انتقال‌ها هراسی ندارم. من فکر می‌کنم اساساً تقصیر فوتبال عربستان است، زیرا این کشور باید روی آکادمی‌ها سرمایه‌گذاری کنند، باید مربی بیاورند و بازیکنان خودشان را پرورش دهند. سیستم خرید بازیکنان تقریباً بازنشسته سیستمی نیست که فوتبال را توسعه دهد. اشتباه مشابهی در چین انجام شد که بازیکنانی را به خدمت گرفتند که در گرگ و میش دوران حرفه‌ای خود هستند. حداقل یکی از بازیکنانی را نام ببرید که حرفه خود را شروع کرده و در عربستان سعودی بازی کند؟

چفرین خاطرنشان کرد: موضوع فقط پول نیست. بازیکنان می‌خواهند در مسابقات بزرگ برنده شوند و رقابت اصلی در اروپا است. نه، فوتبال اروپا ستاره‌های اصلی خود را از دست نداده است. آنها هنوز فوتبال بازی می کنند. در پایان دوران حرفه‌ای خود، برخی از بازیکنان جایی را ترک می‌کنند تا مقداری پول به دست آورند.

رئیس اتحادیه فوتبال اروپا در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود که با تلویزیون هلند انجام داده با اشاره به حوادث بازی فینال لیگ اروپا میان رم سویای اسپانیا و انتقادهای صورت گرفته از داور اظهار داشت: رفتار بد هواداران و بازیکنان در طول مسابقات غیرقابل تحمل شده است و باید به تحریم‌های شدید منجر شود و تجاوز به داوران بیش از حد پیش رفت. باید سختگیرتر باشیم و اکنون فشار دائمی وجود دارد، هر تصمیم داوران مورد بحث قرار می‌گیرد. این از حد گذشته است. ما باید مجازات ترساندن داوران را تشدید کنیم. ما هنوز وقت نکردیم که این کار را انجام دهیم، زیرا چندین فینال داشتیم. پس از فصل، ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد و من منتظر پیشنهادات کمیته داوران هستم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه