English

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

فرانسه و آرژانتین/ نبرد حیثیتی برای ستاره سوم

تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و آرژانتین در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم می‌روند.

فرانسه و آرژانتین/ نبرد حیثیتی برای ستاره سوم

به گزارش خبرگزاری موج، در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و آرژانتین یکشنبه ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف هم می‌روند.

ادوار جام جهانی که به طور ۴ سال یکبار از سال ۱۹۳۰ شروع شد؛ امسال برای بیست و دومین بار برگزار شد. این در حالی است که جام جهانی برای نخستین بار در یک کشور عربی برگزار شده است. کشور قطر از نظر مساحت (۱۱۶۰۰ کیلومتر مربع) و جمعیت (۲٫۷ میلیون) کوچکترین کشوری است که تاکنون میزبان جام جهانی بوده است.  

جام جهانی شامل ۸ گروه ۴ تیمی بود که دو تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی یک هشتم نهایی راه یافتند و پس از آن مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی برگزار شد و حالا نوبت به دیدارهای رده‌بندی و فینال رسیده است.

مرحله حذفی جام جهانی امسال از روز شنبه ۱۲ آذرماه با مرحله یک هشتم نهایی آغاز شد تا تیم‌ها به مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال راه یابند. در مجموع ۱۶ تیمِ هلند، سنگال، انگلیس، ایالات متحده آمریکا، آرژانتین، لهستان، فرانسه، استرالیا، مراکش، کرواسی، ژاپن، اسپانیا، برزیل، سوئیس، پرتغال و کره جنوبی به مرحله یک هشتم صعود کردند.  

هلند، انگلیس، آرژانتین، فرانسه، کرواسی، برزیل، مراکش و پرتغال تیم‌هایی بودند که به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند. آرژانتین، کرواسی، فرانسه و مراکش نیز تیم‌هایی بودند که در مرحله نیمه نهایی حاضر شدند و حالا لحظه شماری‌ها برای تماشای یک فینال جذاب شروع می‌شود.

آخرین بازی جام جهانی قطر یکشنبه ۱۸ دسامبر مطابق با ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. این بازی از ساعت ۱۵:۰۰ (GMT) و ساعت ۱۸ به وقت محلی و ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ۸۰٬۰۰۰ نفری لوسیل آغاز خواهد شد.  

ورزشگاه لوسیل در شهر لوسیل، حدود ۲۰ کیلومتری شمال مرکز دوحه واقع شده است. ۹ مسابقه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه لوسیل برگزار شد و دیدار فینال دهمین دیداری است که در این استادیوم برگزار خواهد شد. آرژانتین ۴ بار در استادیوم لوسیل بازی کرده و حاصل آن ۳ برد و یک باخت بوده است.

۹ مسابقه برگزار شده در ورزشگاه لوسیل محل برگزاری فینال جام جهانی ۲۰۲۲:

آرژانتین یک – عربستان ۲؛ گروه C – تعداد تماشاگر ۸۸٬۰۱۲

برزیل ۲ – صریستان صفر؛ گروه G – تعداد تماشاگر ۸۸٬۱۰۳

آرژانتین ۲ – مکزیک صفر؛ گروه C – تعداد تماشاگر ۸۸٬۹۶۶

پرتغال ۲ – اروگوئه صفر؛ گروه H – تعداد تماشاگر ۸۸٬۶۶۸

عربستان یک – مکزیک ۲؛ گروه C – تعداد تماشگر ۸۴٬۹۸۵

کامرون یک – برزیل صفر؛ گروه G – تعداد تماشاگر ۸۵٬۹۸۶

پرتغال ۶ – سوئیس یک؛ یک‌هشتم نهایی – تعداد تماشاگر ۸۳٬۲۶۸

هلند ۲ (۳) – آرژانتین ۲ (۴)؛ یک چهارم نهایی تعداد تماشاگر ۸۸٬۲۳۵

آرژانتین ۳ – کرواسی صفر؛ نیمه نهایی – تعداد تماشاگر ۸۸٬۹۶۶

طبق آمار فوق آرژانتین ۷۵ درصد بازی‌های خود را در لوسیل برگزار کرده که حاصل آن ۳ پیروزی و یک شکست (مقابل عربستان) بوده است.  

در سوی دیگر فرانسه برای نخستین بار در این ورزشگاه قرار خواهد گرفت. میانگین ۸۶ هزار تماشاگر برای هر بازی در ورزشگاه لوسیل حضور یافته‌اند و آرژانتین در ۲ بازی مقابل مکزیک و کرواسی با تعداد ۸۸٫۹۶۶ بیشترین تعداد تماشاگر را ثبت کرده است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این ورزشگاه رکورد تماشاگر را نسبت به دیگر بازی‌ها خواهد زد یا خیر؟

از سوی دیگر هر دو تیم ۲ عنوان قهرمانی را در کارنامه خود دارند و این دیدار به نوعی نبردی حیثیتی برای کسب ستاره سوم خواهد بود، از طرفی باید دید آیا در پایان فرانسه بعد از برزیل موفق می‌شود ۲ بار پیاپی قهرمان می‌شود یا اینکه مسی در آخرین جام جهانی خود آتش ورزشگاه لوسیل را روشن می‌کند؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه