English

شرایط امداد هوایی برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده در اشترانکوه فراهم شد

بنا بر ابلاغ و پیگیری استانداری لرستان، شرایط امداد هوایی و حضور دائمی بالگرد برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده در اشترانکوه فراهم گردیده است.

شرایط امداد هوایی برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده در اشترانکوه فراهم شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی؛ متأسفانه تیمی ۱۵ نفره متشکل از کوه نوردان خراسانی به همراه راهنمای لرستانی، عازم صعود به ارتفاعات اشترانکو لرستان شده بودند، اما به دلیل شرایط نامساعد جوی و ریزش بهمن در مسیر بازگشت دچار حادثه شدند.

این گزارش حاکی است؛ جست‌وجو‌ها توسط تیم‌های امدادی منطقه در جریان است و «رضا زارعی» رئیس فدراسیون نیز عازم «لرستان» شده است.

وزیر ورزش و جوانان نیز به صورت مستمر پیگیر فرآیند جستجو و نجات بوده و همچنین بنا بر ابلاغ و پیگیری استانداری لرستان، شرایط امداد هوایی و حضور دائمی بالگرد در منطقه فراهم گردیده است.

بنا بر هماهنگی انجام شده با اداره ورزش و جوانان استان لرستان، ملزومات مورد نیاز تیم‌های امداد حاضر در منطقه مهیا شده است.

پیرو هماهنگی فدراسیون کوهنوری و صعود‌های ورزشی و مساعدت هیئت‌های استان لرستان، خراسان رضوی و مرکزی، تیم‌های زبده جستجو و نجات در منطقه حضور یافته اند.

نیرو‌های امدادی هلال احمر استان لرستان و شهرستان ازنا و همچنین کوهنوردان هیئت‌های مذکور در عملیات جست و جو فعال و در تلاش بوده‌اند، اما به طور موقت به دلیل شرایط محیطی و تاریکی شب، این اقدامات به اولین فرصت مناسب، موکول گردیده است.

گفتنی است؛ از این تیم ۱۵ نفره، متأسفانه پیکر بی جان دو نفر پیدا شده، ۶ نفر هنوز مفقود هستند و همچنین ۷ نفر نیز در صحت و سلامت منتقل شده‌اند.

فدراسیون کوهنوردی از سایر کوه نوردان عزیز تقاضا دارد؛ بدون هماهنگی و اعلام نیاز به منطقه عازم نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه