English

اجلاس فدراسیون جهانی کوهنوردی در شیراز آغاز به کار کرد

اجلاس فدراسیون جهانی کوهنوردی با حضور جمعی از روسای فدراسیون‌های کشورهای مختلف و مسوولان کشوری و محلی در شیراز آغاز به‌ کار کرد.

اجلاس فدراسیون جهانی کوهنوردی در شیراز آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری موج، اجلاس جهانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی صبح شنبه 29 مهر با حضور روسای فدراسیون‌های ورزشی از آسیا، اروپا و آمریکا در شیراز آغاز به‌ کار کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در افتتاحیه این اجلاس با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و میراثی استان فارس و شیراز، به جمع حاضر خوش‌آمد گفت.

حیدرعلی کامیاب اهداف این اجلاس را معرفی شیراز و ایران و داشته‌های این پهنه‌ تاثیرگذار جغرافیایی دانست و ابراز امیدواری کرد که این اهداف محقق شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری فارس نیز در مراسم افتتاحیه، فارس و شیراز را مهد تمدن و فرهنگ معرفی کرد که بیش از سه هزار سال تمدن را پشت سرخود دارد.

هادی پژوهش‌جهرمی با بیان اینکه تمدن ایرانی و آریایی از فارس و شیراز به جهان معرفی شده است، گفت: مردان و زنان بزرگ و تاثیرگذاری در این سرزمین زندگی و حکومت کرده‌اند و انسان‌هایی تاریخ‌ساز بوده اند.

پژوهش با بیان اینکه فارس به لحاظ جغرافیایی و اقلیمی دارای شرایطی بسیار متفاوت است، گفت: فارس دارای قله‌هایی برف‌گرفته تا کوه‌های بلند و گرم حاشیه خلیج فارس است.

معاون سیاسی استانداری فارس، مردم ایران را انسان‌هایی صلح‌دوست، مهربان و فهیم برشمرد و با بیان اینکه ورزشکاران همواره پیام‌آوران و پیام‌رسانان صلح و دوستی بوده‌اند، گفت: امیدواریم که پیام صلح ایران و ایرانیان را به جهانیان برسانید.

اجلاس جهانی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جهان، از پنجشنبه 27 مهر به شکل غیررسمی در شیراز آغاز به‌ کار کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه