English

در آیین بزرگداشت عظیم قیچی ساز مطرح شد؛

۱۱۵ سکه برای عضو باشگاه کوهنوردی هشت هزار متری جهان/ویلا سازی بلای جان ورزش کوه نوردی

رییس سابق فدراسیون کوهنوردی گفت: مسئولان وزش ایران بودجه‌ای برای کوه نوردان به طور مستقیم ندارند وهمنوردان در صعودهای‌شان به هشت هزار متری‌ها با لباس‌های عاریه‌ای وبا به جان خریدن همه مشکلات و سختی‌ها برای صعودها اقدام می‌کنند.

115 سکه برای عضو باشگاه کوهنوردی هشت هزار متری جهان/ویلا سازی بلای جان ورزش کوه نوردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در مراسم بزرگداست عظیم قیچی‌ساز کوهنورد هشت هزار متری جهان با حضورمعاون فرهنگی وزارت ورزش وجوانان و رییس فدارسیون کوهنوردی و معاونین بانک سامان شب گذشته برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک سامان با بیان اینکه حمایت‌های صورت ‌گرفته در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف بانک سامان پرداخت و عنوان کرد: بسیاری ازاقداماتی که بانک سامان مورد حمایت قرار گرفته است، هیچ‌ وقت برای سایر بانک‌ها اهمیتی نداشته اما ما برای سربلندی ایران از برخی پروژه ها حمایت کردیم که یکی از آنها حمایت از عظیم قیچی ساز بود .

مجتهد افزود: به عظیم قیچی ساز افتخار می‌کنیم که توانست پرچم کشورمان را در ۱۴ قله بلند دنیا به اهتزاز درآورد و نام ایران را در کتاب بزرگان این ورزش ثبت کند.

رییس فدراسیون کوهنوردی در ادامه این مراسم خاطر نشان کرد: وزارت ورزش قول داده است که در مراسم تجلیل از قهرمانان پاداش بزرگی را برای عظیم قیچی‌ساز در نظر بگیرد و وزارت ورزش 115 سکه برای پاداش این کار در نظر گرفته است.

رضا زارعی با اشاره به اینکه یکی از سایت‌های معتبر ورزشی، پس از فتح قله ‌اورست توسط عظیم در مطلبی نوشت: "اگر می‌خواهید قدرتمندی را معنی کنید آن را باید در چهره عظیم قیچی‌ساز ببینید." تصریح کرد: باید تشکر کنیم از همه عزیزانی که از این صعودها حمایت کردند.

میترا حجار به نمایندگی از عرصه هنرمندان و فعال محیط زیست در بخش دیگری از آیین بزرگداشت قیچی ساز بیان داشت:کاری که کوهنورد ایرانی ما کرد کمتر از خلق یک اثر هنری نبوده است.

این بازیگر سینما خاطر نشان کرد: کوه نوردی ما ارتباط مستقیمی با محیط زیست دارد اما متاسفانه ویلا سازی در ارتفاعات بالا رفته است و من به عنوان یک فعال محیط زیست ازمسئولین خواهش می کنم تدبیری برای مساله بیاندیشند چرا که اگر با این رویه پیش برویم ورزش کوه نوردی با چالش هایی جدیدی روبه رو می شود.

رییس سابق فدراسیون کوهنوردی با بیان اینکه مسئولان ورزش ایران هزینه و بودجه‌ای برای کوه نوردان به طور مستقیم ندارند گفت: همنوردان من در صعودهای‌شان به هشت هزار متری‌ها با لباس‌های عاریه‌ای و با به جان خریدن همه مشکلات و سختی‌ها برای صعودها اقدام می‌کنند اما در هیچ کدام از این صعودها مسئولان ورزشی نقشی ندارند.

صادق آقاجانی ادامه داد: در رشته‌های ورزشی دیگر برای اعزام به رقابت‌ها، فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تمام امکانات را برای آنها فراهم می‌کنند تا این اردوها به بهترین نحو انجام شود. اما همنوردان من با هزینه‌های خود و با اسپانسری خود، با گرفتن جانشان برای ارتقای نام ایران تمام تلاش‌شان را به کار می‌گیرند

مراسم تجلیل از عظیم قیچی‌ساز که به میزبانی بانک سامان در هتل اسپیناس پلاس برگزار شده بود در پایان این مراسم از هیمالیانوردان ایرانی که بیش از 3 صعود به قلل هشت‌هزار متری داشته اند و قدردانی شد.

به هریک از این افراد یک تندیس سنگی عظیم که توسط هنرمندان کشورمان طراحی و ساخته شده است اهدا شد.

اسامی دریافت‌کنندگان تندیس عظیم قیچی ساز بدین شرح است:

صادق آقاجانی، محمدحسین اسحقی، فرخنده صادق، حسین غلامی و رضا حداد

هیمالیانوردان ایرانی: رضا زارعی، اقبال افلاکی، مهدی قلی‌پور، اکبر مهدی‌زاده، جلال چشمه‌قصابانی، ایرج معانی، رضا بهادرانی، رضا شهلایی، پروانه کاظمی، حسین مقدم، محمدحسن نجاریان و محمود هاشمی.

همچنین یاد و خاطره محمد اوراز، داود خادم و مهدی عمیدی فاتحان چند قله 8هزار متری جهان که جان خود را در این راه از دست داده بودند گرامی داشته شد.

عظیم قیچی‌ساز نخستین و تنها ایرانی عضو باشگاه هشت‌هزارمتری‌های کوهنوردی جهان نیز با هدایایی از سوی بانک سامان مورد قدردانی قرار گرفت. لوح تقدیری با امضای وزیر ورزش و جوانان نیز از سوی معاون وی تقدیم قیچی ساز شد.

وزارت ورزش و جوانان همچنین با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه‌ای از حمایت بانک سامان از عظیم قیچی ساز که منجر به ورود وی به باشگاه هشت‌هزارمتری‌های جهان شد قدردانی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه