English

تیم ملی فوتبال ایران پرهوادارترین تیم آسیا

در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی فوتبال ایران پرهوادارترین تیم آسیا است.

تیم ملی فوتبال ایران پرهوادارترین تیم آسیا

به گزارش خبرگزاری موج، مرحله نهایی انتخابی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه تا هفته هفتم در منطقه آسیا برگزار شده و 12 تیم حاضر در رقابت‌ها شانس‌های خود را برای گرفتن بلیت روسیه در دو گروه جست و جو می‌کنند.

بر همین اساس هفته‌های ششم و هفتم این رقابت‌ها در عید نوروز امسال پیگیری شد و تیم‌های ایران و ژاپن تا پایان هفته هفتم در صدر گروه‌های خود قرار گرفتند تا این دو کشور بخت اول صعود به جام جهانی 2018 به شمار بروند. هرچند که در گروه دوم ژاپن و عربستان هم‌امتیاز هستند تا به این ترتیب شانس سعودی‌ها نیز برای صعود کم نباشد.

در این بین و طبق گزارش دیدارهای برگزار شده در این رقابت‌ها دیدار تیم ملی فوتبال ایران و چین در ورزشگاه آزادی با تعداد حضور 78115 نفر به عنوان پرهوادارترین دیدار این رقابت‌ها تا پایان هفته هفتم معرفی شده است. هرچند که تعداد حضور هواداران در این دیدار نورورزی خیلی بیشتر از رقم اعلام شده بود.

ا پیش از این این رکورد باز هم در اختیار تیم ملی ایران بود و دیدار تیم‌های ایران و قطر 78000 نفر را به آزادی کشانده بود.

سومین دیدار پرتماشاگر نیز باز هم متعلق به شاگردان کی‌روش است و دیدار ایران و کره‌جنوبی در شب عاشورای حسینی با 75800 نفر سومین دیدار از این لحاظ محسوب می‌شود.

همچنین بعد از دیدارهای ایران، دو دیدار برگزار شده در عربستان رکورددار است. دیدار عربستان و عراق و دیدار عربستان و امارات به ترتیب 60153 و 60102 را به ورزشگاه کشاند تا این دو دیدار بعد از دیدارهای برگزار شده در ایران، پرتماشاگرترین دیدارها باشد.

 

*یک رکورد دیگر برای تیم ملی

از لحاظ میانگین تعداد تماشاگر نیز باز هم ایران رکورددار است. تیم ملی ایران در 3 دیدار برگزار شده در ورزشگاه آزادی میانگین 77305 تماشاگر را به ورزشگاه کشاند تا شاگردان کی‌روش از لحاظ میانگین تماشاگر نیز رکورددار آسیا در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه باشند.

از لحاظ میانگین تماشاگر همچنین تیم ملی ژاپن با میانگین 58521 نفر از 4 میزبانی در رده دوم آسیا قرار دارد و عربستان نیز با میانگین 53213 نفر برای 4 میزبانی در رده سوم آسیا قرار دارد.

 

 

 

 

**دیداری با 350 تماشاگر!

نکته جالب اینکه دیدار تیم‌های سوریه و ازبکستان که به میزبانی مالزی برگزار شد فقط 30 نفر را به ورزشگاه کشاند تا این دیدار کم تماشاگرترین دیدار این رقابت‌ها باشد.

همچنین دیدارهای برگزار شده عراق در کشورمان مقابل تیم‌های تایلند و استرالیا به ترتیب با 2255 نفر و 3270 نفر از این لحاظ در رده‌های دوم و سوم هستند.

از لحاظ میانگین نیز تیم‌های سوریه و عراق کم‌تماشاگرترین تیم‌های قاره کهن محسوب می‌شوند. جالب اینکه هر دو کشور در کشور ثالث از حریفانشان میزبانی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه