English

نایب قهرمان ساواته جهان؛

مدال نقره ساواته برایم از همه مدال ها مهمتر بود/ورزشکاران رزمی آدم های مهربانی هستند

آخرین گمانه زنی ها حاکی از حضور موی تای در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا است.

مدال نقره ساواته برایم از همه مدال ها مهمتر بود/ورزشکاران رزمی آدم های مهربانی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج به بهانه احتمال حضور ورزش موی تای در بازی های آسیایی 2018 با علیرضا جدیدی نایب قهرمان ساواته جهان در استایل کامبت که دارای عناوین متعدد در موی تای، کیک بوکسینگ و سایر رشته های رزمی است گفتگو کردیم که با هم می خوانیم:

در ابتدا از بیوگرافیتان بگویید؟

-علیرضا جدیدی هستم از سال 2005 افتخار پوشیدن لباس تیم ملی را بر عهده داشتم، در این مدت 6 بار قهرمان جهان شدم و 3 عنوان قهرمانی در بازی های آسیایی را دارم.

کدام یک از قهرمانی هایتان بیشتر از بقیه برایتان اهمیت داشت؟

همه تورنمنت هایی که شرکت کردم معتبر بود اما هیچکدام به اندازه مدال نقره ساواته برایم مهم نبود به دلیل اینکه هم داور و هم حریفم فرانسوی بود. از آنجا که ساواته ورزش ملی و میراث فرهنگی کشور فرانسه است، به هر نحوی که شده بود می خواستند طلا را از من بگیرند. من در طول این مسابقه 3 بار حریف ام را ناک اوت کردم که در نهایت نقره این مسابقات به من رسید.

آیا مدال هایی که گرفتی فقط در موی تای و ساواته بوده است؟

خیر! من به آقای فستیوال رزمی معروف هستم زیرا در تمام ورزش های رزمی توانستم مدال بگیرم. برای مثال در ورزش ووینام که ورزش ملی ویتنام است من سه طلای این مسابقات را کسب کردم و توانستم ورزشکار این کشور را جلوی پادشاه ویتنام شکست دهم.

در مورد مستندی که از شما و هادی ساعی ساختند بگویید؟

از آنجا که من در سال2009 توانستم بیشترین مدال رزمی را کسب کنم یکسری مستند ساز در خصوص زندگی من، هادی ساعی و اوجاقی فیلم ساختند که از شبکه 5 سیما پخش شد که افتخار می کنم هر سه بچه شهر ری هستیم.

آیا برای تیم های لیگ ایران  هم مسابقه دادید؟

بله! من دو سال در ووشو بودم که در طول این دوسال توانستم قهرمان کشور شوم که از 12 مسابقه یازده مسابقه را ناک اوت کردم، همچنین دانشگاه آزاد همان سال با من دوساله قرارداد بست که مبلغش خیلی بالا بود.

نگاه مسئولین به ورزش های رزمی چگونه است؟

ورزش های رزمی واقعا مظلوم واقع شده اند و به آن ها بهایی داده نمی شود، در صورتی که ایرانی ها در ورزش های رزمی واقعا جایگاه خوبی دارند. برای مثال در مویتای ایران جز 3 کشور برتر جهان است. حتی خود تایلندی ها که مبتکر این ورزش بودند از ایرانی ها در مسابقات می ترسند.

آیا اوضاع فعلی ورزش های رزمی بهتر شده است؟

این مثال که می گویند کاچی به از هیچی است در اینجا مصداق می کند زیرا ما اول زیر نظر معاونت ورزش همگانی بودیم حالا که از زیر مجموعه آن بیرون آمدیم و زیر مجموعه معاونت  ورزش قهرمانی رفتیم، اوضاع  بهتر شده اما باز هم اشکالات زیاد است زیرا به صورت آزمایشی، ورزش موی تای در بازی های آسیایی جاکارتا حضور دارد. اگر بخواهیم با این روش پیش برویم نمی توانیم روی مدال های ورزش های رزمی که می تواند رنکینگ ایران را بالا ببرد حساب کنیم.

اینکه می گویند ورزشکاران رزمی افراد خشنی هستند درست است؟

خیر! زیرا این ورزشکاران رشته های رزمی در رینگ انقدر با هم می جنگند و خودشان را تخلیه روحی روانی می کنند که وقتی بیرون از باشگاه ورزشی می روند به دنبال مهربانی هستند به همین دلیل می گویم که ورزشکاران حرفه ای رزمی و بوکس افراد مهربان و دل نازکی هستند.

برای اینکه این ورزش بین مردم جا باز کند چه باید کرد؟

باید رسانه ها به این ورزش بپردازند و نشان دهند که این ورزش ها خشن نیستند و می توانند در آینده خیلی به فرد کمک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه