English

هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی تئاتر «شاماران» را افتتاح کرد

آئین شب‌چراغ تئاتر«شاماران» با حضور مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی تئاتر «شاماران» را افتتاح کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، آیین شب چراغ تئاتر ایرانی «شاماران» به نویسندگی علیرضا داوری با طراحی و کارگردانی ساسان شکوریان با حضور مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاه بازی ، شامگاه بیست‌ودوم فروردین در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

مجید افشار، هنرمند پیشکسوت تئاتر در ابتدای این مراسم گفت: سلام گرم من به جماعتی که برای نمایش ایرانی چه در صحنه و چه در پشت صحنه زحمت می‌کشند. از اینکه نمایش ایرانی با این ریشه قوی و قدمت در حال توسعه است و مدیران هنری کشور به آن بها می‌دهند و همچنین هنرمندان جوان به آن می‌پردازند، بسیار خوشحال هستم.

وی ادامه داد: ما سال ‌ها تلاش کردیم، تجربه کسب کردیم و آن را به نسل بعدی انتقال دادیم. اکنون خدا را شاکریم که با تلاش بی‌وقفه جوانان نمایش ایرانی فراموش نشده است. قطعا این عزیزان باید از نظر متن، اصول و قواعد کاری، تجربیات گذشتگان و همچنین از نظر مالی حمایت شوند. الگو و پیشکسوت سیاه‌بازی استاد ذبیح‌الله ماهری معروف به ذبیح زرگر بود که پس از او استاد مهدی مصری شاگرد او در این عرصه شناخته شد. آن‌ها حرمت یکدیگر را حفظ می‌کردند و من افتخار می‌کنم که ۶ سال شاگرد استاد مهدی مصری باشم.

افشار اظهار کرد: امیدوارم که چراغ تئاتر همیشه روشن باشد و تماشاخانه‌های تئاتر به ویژه تماشاخانه سنگلج همیشه پررونق و پرمخاطب بماند.

در ادامه ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران» نیز ضمن قدردانی از اداره‌کل‌هنرهای نمایشی و همکاران تماشاخانه سنگلج درباره روند تولید و اجرای این نمایش توضیح داد.

وی گفت: این نمایش نماینده تئاتر استان‌ها و تئاتر خوزستان است که در تماشاخانه سنگلج روی صحنه خواهد بود. قطعا اجرای هنرمندان شهرستان در تهران، باعث دیده شدن تلاش‌های بی‌وقفه آن‌ها خواهد شد و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

شکوریان سپس با اشاره به خبرهایی که درباره سلامتی بهرام بیضایی، هنرمند شناخته‌شده کشور منتشر شده بود، گفت: خوشحال هستیم که حال استاد بهرام بیضایی خوب است و با افتخار اجرای نمایش «شاماران» را به این هنرمند عزیز و گرانقدر تقدیم می‌کنیم.

نمایش «شاماران» از بیست‌ و دوم فروردین تا هفتم اردیبهشت ساعت ۱۸ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال و گیشه تئاتر تهیه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه