English

دبیر جشن تصویر سال:

رخشان بنی‌اعتماد، ابراهیم حقیقی، مریم زندی و جواد علیزاده در خانه هنرمندان ایران تقدیر می‌شوند

سیف‌الله صمدیان، دبیر جشن تصویر سال ابراز داشت: در بخش «ستایش» تصویر سال از چهار هنرمند شاخص کشورمان تقدیر می‌شوند.

رخشان بنی‌اعتماد، ابراهیم حقیقی، مریم زندی و جواد علیزاده در خانه هنرمندان ایران تقدیر می‌شوند
به گزارش خبرگزاری موج

، بیستمین دوره تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از یکم تا هجدهم اسفند همچون دوره‌های گذشته با در اختیار داشتن تمامی فضا‌های نمایشگاهی و نمایش فیلم خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

ویژگی اصلی بیستمین دوره، مرور آثار ارائه شده در بیست سال گذشته (منتخبی از آثار چاپی عکاسی، گرافیک و کاریکاتور در گالری‌ها و نیز نمایش فیلم‌های برنده جایزه و منتخبی از فیلم‌های شاخص ارائه شده در دوره‌های پیشین جشنواره فیلم تصویر) است. آثار جدید نمایشگاهی فقط در بخش ویژه «عکس‌های موبایلی» ارائه خواهد شد.

سیف‌الله صمدیان، دبیر جشن تصویر سال در نشست خبری که در خانه هنرمندان برگزار شد، درباره ویژگی‌های بیستمین دوره تصویر سال گفت: ما تنها مجموعه‌ای بودیم، که امکان جمع شدن جمعی هنرمندان را بدون گروه‌بندی سیاسی فراهم کردیم. ما امسال تصمیم گرفتیم مروری بر آثار ارائه شده در تصویر سال داشته باشیم. این مرور شامل پنج بخش عکاسی از جمله خبری، مستند اجتماعی، هنر و هنرمندان، ورزشی و عکاسی خلاقه است.

دبیر جشن تصویر سال ادامه داد: در بخش سینما تمام فیلم‌های برنده ۱۴ دوره گذشته و بخش ویژه تهران را برای نمایش مجدد جمع‌آوری کردیم. مطمئنم اگر دانشجویان و طرفداران سینما بخواهند جمع‌بندی از وضعیت سینمای ایران در طول ۲۰ ساله گذشته داشته باشند، به بسته دیدنی دست می‌یابند و هر روز می‌توانند در یک سانس در سالن نمایش شهناز فیلم‌ها را ببینند. 

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۴۰۰ برنده داشتیم، افزود: امسال ۱۴۰ فیلم از برندگان جوانان زیر ۲۵ سال و بخش ویژه تهران در دو سانس ۱۴ و ۱۶ به صورت رایگان نمایش داده می‌شود. به طور کلی، در بخش مستند ۹۳ عکس، بخش هنرمندان ۱۳۸، بخش خلاقه ۱۳۱ عکس، بخش خبری ۹۵ عکس و بخش ورزشی ۷۵ اثر وجود دارد. عکس‌های خبری جزء عکس‌های دینی است؛ چون از یک دوره تاریخی آغاز می‌شود و بخش‌های هیجان‌انگیز تاریخ را در بر می‌گیرد. 

به گفته صمدیان، از آنجایی که آثار جدید نمایشگاهی فقط در بخش «عکس‌های موبایلی» است، حدود ۵۰۰۰ عکس به دستمان رسید، که حدود ۳۰۰ اثر به صورت چاپ شده در یکی از گالری‌های خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید. از طرفی، حدود ۳۰۰ اثر برای بخش مالتی مدیا انتخاب شده است. 

دبیر جشن تصویر سال به بخش «ستایش» تصویر سال اشاره کرد و افزود: امسال به پاس بیستمین دوره تصویرسال برای چهار هنرمند شاخص کشورمان بزرگداشت خواهیم داشت. در سینما از رخشان بنی‌اعتماد ، در گرافیک از ابراهیم حقیقی، در عکاسی از مریم زندی و در کاریکاتوریست از جواد علیزاده تقدیر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه