English

نمایشگاه «سنگ ها سخن می‌گویند» از امروز آغاز شد

نمایشگاه «سنگ ها سخن می‌گویند» اثر مهدی اخویان از امروز جمعه ۸ دی ماه در گالری جاوید افتتاح می‌شود.

نمایشگاه «سنگ ها سخن می‌گویند» از امروز آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج

، نمایشگاه انفرادی آثار مهدی اخویان با عنوان «سنگ ها سخن می‌گویند» روز جمعه ۸ دی ماه در گالری جاوید آغاز به کار می‌کند. این نمایشگاه تا ۱۵ دی ادامه خواهد داشت.

در استیتمنت این نمایشگاه به قلم شایان شعبان آمده است: «بیا ز سنگ بپرسیم که از حکایت فرجام ما چه می داند. چه اسراری در سنگ‌ها نهفته است، این عنصر شگفت انگیز و در عین حال در دسترس، معناهای زیادی را با خود حمل می کند.

سنگ ها از پیدایش جهان هستی ناظر بر هبوط انسان بر زمین بوده اند. خوشی ها و مصیبت های زندگی را در کنار آدمی تجربه کرده اند و همواره، همراه و همدلی بوده اند که حکایت و فرجام ما بر آن‌ها نقش بسته است.

نمایشگاه سنگ‌ها سخن می گویند به مواجهه مهدی اخویان با این عنصر در نگاهی فراواقع گرایانه می پردازد، ایجاد دگرگونی در ماهیت سنگ از طریق آشکارسازی امرِ شگفت‌انگیز و خلق تصادفی عینی نهفته در نظم ظاهری طبیعت از مهم‌ترین ویژگی های آثار مهدی اخویان است.

او در نگاهی ملهم از اشعار عمر خیام با نقش پردازی دقیق صحنه های خیال انگیز و رویاگونه به بیان زندگی و گذر به سوی مرگ صحنه هایی را خلق می کند که در جایی بین زمان و بی زمان بودن قدم بر می دارند.»

گالری جاوید در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای زرتشت غربی، خیابان یزدان، پلاک ۱۷ واحد یک واقع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه