English

تب گرم گالری‌ها در نخستین روزهای سرد زمستان

نمایشگاه‌هایی همچون «خاطراتی از آینده»، «چهل ستاره در شب سرد»، «نور و انزوا»، «انار ایرانی» یکم دی ماه در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت افتتاح می‌شوند.

تب گرم گالری‌ها در نخستین روزهای سرد زمستان
به گزارش خبرگزاری موج

، فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان هنر‌های تجسمی فراهم شده تا از نمایشگاههای مختلف در این حوزه دیدن کنند، نمایشگاه‌هایی از جمله «خاطراتی از آینده»، آثار طراحی مهدی احمدی، «دو نقطه میان هیچ»، «چهل ستاره در شب سرد»، «نور و انزوا» «جهانا همانا فسوسی و بازی»، «برگشت‌ناپذیر» و «انار ایرانی»، جمعه- یکم دی ماه- و آغاز فصل زمستان در گالری ها و نگارخانه‌های شهر تهران افتتاح می‌شوند.

 

«خاطراتی از آینده» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی غزل مروی با عنوان «خاطراتی از آینده» یکم دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک افتتاح می‌شود و تا ۱۲ دی ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد.

 

«هَم-تَنی» در گالری باوان

نمایشگاه انفرادی آثار لاله معمار اردستانی با عنوان «هَم-تَنی» یکم تا ۱۸ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت دایر است. گالری روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است.

در بیانیه نمایشگاه آمده است: «آنچه که این جا گرد هم آمده است، اثر همزیستی با اوست. تجربه‌ای در هم تنیده شده از دیروز، از کودکی من در دامان امن او و امروز سالخوردگیش در دستان من. «هَم-تَنی» حکایات امروز ماست.»

 

آثار مهدی احمدی در گالری باشگاه

نمایشگاه آثار طراحی مهدی احمدی نقاش و بازیگر سینما یکم تا ۱۵ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روز‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری باشگاه به نشانی خیابان کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه دوازدهم، پلاک سیزدهم، طبقه سوم برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است. در این نمایشگاه آثار متاخر احمدی روی دیوار می‌رود.

 

«خاطرات شیرین» در گالری افرند

نمایشگاه آثار نقاشی علی رسولی با عنوان «خاطرات شیرین» یکم دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری افرند به نشانی بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸ افتتاح می‌شود و تا ۱۵ دی به جز روز‌های شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

 

«گرگ و میش» در گالری والی

نمایشگاه انفرادی آثار میترا ولائی با عنوان «گرگ و میش» یکم دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهیدخدامی، پلاک ۷۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۵ دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۲ تا ۲۰ دایر است.

 

«دو نقطه میان هیچ» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی شیرین آزادی با عنوان «دو نقطه میان هیچ» یکم دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار افتتاح می‌شود و تا ۱۵ دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ ادامه دارد.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «رویاهایم در خاک و خاکستر دفن شده‌اند. در این خاکستر قدم می‌زنم و صدای شکسته شدن استخون‌ها از ورای سکوت غم‌بار و دلهره‌آور این ناکجا آباد به یادم می‌اندازد که در هر تکه از آن زندگی هرچند ناپایدار جاری بوده است. غباری آسمان را احاطه کرده و در انتهایش نوری سوسو می‌زند. نوری که در پس آن حسی از رهایی را به ارمغان می‌آورد، این رهایی لیک تلخ به دست آید.»

 

«حفره» در دنا

نمایشگاه مجسمه‌های مینو مهین با نمایشگاه‌گردانی زروان روح‌بخشان یکم دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری دنا به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک چهار، زنگ ۲ افتتاح می‌شود و تا ۱۵ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است.

 

«برگشت‌ناپذیر» در گالری شریف

نمایشگاه آثار نقاشی پریسا عباسی با عنوان «برگشت‌ناپذیر» با همکاری گالری امروز، یکم دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ افتتاح می‌شود و تا ۱۵ دی ساعت ۱۲ تا ۱۹ برپاست. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل است و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

 

«چهل ستاره در شب سرد» در گالری مرکز هنری نقش

نمایشگاه گروهی «چهل ستاره در شب سرد» با گردآوری افسون منتظری یکم دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری مرکز هنری نقش به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، ابتدای پارک ساعی، جنب شهر کتاب، پلاک ۲۱۶۹ افتتاح می‌شود و تا ۱۵ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

 

«پرنده رفت» در گالری سیحون

نمایشگاه انفرادی یاسمن رسولی با عنوان «پرنده رفت» یکم تا ۱۳ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روز‌ها ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ برپاست. گالری روز‌های دوشنبه تعطیل است.

 

آثار حمیدرضا رحیمی‌نژاد در آرت سنتر

نمایشگاه انفرادی آثار حمیدرضا رحیمی‌نژاد یکم دی ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان افتتاح می‌شود و تا ۱۲ دی ساعت ۱۱ تا ۲۱ دایر است.

 

«نور و انزوا» در گالری آریا

نمایشگاه آثار تانیا پاکزاد با عنوان «نور و انزوا» یکم تا ۱۱ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آریا به نشانی تهران، خیابان، ولی عصر (عج)، بالاتر از سه‌راه عباس‌آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برقرار است. «نور و انزوا» مجموعه‌ای مینی‌مال از آثار متاخر پاکزاد است و آنچه از روشنایی رستنی است را به نحوی نمادین پیش چشم مخاطب می‌گذارد.

پاکزاد در بخشی از بیانیه نمایشگاه نوشته است: «هستی پهنه گسترده‌ای از جدال نور و ظلمت است؛ آنچه در پرتواَش رویش و مرگ شکل می‌گیرد؛ و آگاهی حتی در انزوا روشن‌بین است. در روشنایی است که جدال علیه تاریکی بر بوم نقش می‌بندد، ایده پرورانده می‌شود و حیات می‌یابد. این ذات روشنایی است و تجسم ایده در پرتوِ آن. گل‌های سرزمین من، هر چقدر هم که تنها، راه تکامل و معرفت را می‌پیمایند و با اندک روشنایی به شهود می‌رسند. این آغاز و فرجام تابلو‌های من است.»

 

«پرتاب‌شدگی» در گالری گویه

نمایشگاه آثار نقاشی تارا نظم علیزاده با عنوان «پرتاب‌شدگی» یکم تا ۱۱ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شماره ۳۹ برپاست.

این نمایشگاه شامل ۱۲ اثر است که در آن تمرکز هنرمند روی دو مفهوم «زنانگی» و «زمانمندی» است که ناچار به هم گره خورده و در هم تنیده‌اند. در این نمایشگاه آثار هنرمند در حد فاصل «امر خیال» و «امر واقعی» خود را بازمی‌یابند تا از فرمالیزم محض فاصله بگیرند و از طرف دیگر تاکید مضاعف بر زمان دارند. برای همین هنرمند مولفه زمان را در این آثار به بستری برای اجرای نقاشی‌ها درآورده است.

 

«جهانا همانا فسوسی و بازی» در شکوه

نمایشگاه آثار نقاشی راد معصومی یکم دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهیداندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ افتتاح می‌شود و تا ۱۱ دی ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد. گالری پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی، تعطیل است.

در بیانیه این نمایشگاه به قلم معصومی آمده است: «بیان هنری من در تنیدگی ظرافت هنر کلاسیک با جوهره سوررئالیسم پدیدار می‌شود. آنچه به ظاهر دیده می‌شود، آشکارکننده حقیقت است. از این رو به هنگام خلق اثر، رشته‌های تخیل را به واقعیت می‌بافم تا مخاطب از مفاهیم آشنا فراتر رفته و خود را در جایی که خیال و حقیقت همگرا می‌شوند، بیابد.»

 

«پاره‌های تن، راهروی معنا» در گالری آرتیبیشن

نمایشگاهی از آثار سعید احمدزاده با طراحی‌هایی از فروغ فرخزاد و براساس اشعار او با عنوان «پاره‌های تن، راهروی معنا» یکم تا ۱۱ دی ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی ولیعصر (عج)، بالاتر از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ برپاست. گالری روز‌های جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فعالیت دارد.

احمدزاده در بخشی از بیانیه نمایشگاه نوشته است: «تبدیل سوژه فروغ به تصویر، نمادین کردن تنانگی او در پیشگاه نگاه ما است. من پاره‌های تن او را از نو در راهرو معنا تصویر کرده‌ام تا همواره فراخوان اصالت در سکوت او باشم. سکوتی که هر چیز را عریان می‌کند تا از انفعال گریخته باشد. چهره‌ای که فراخوان حرکت است. من چهره او را به زبان تصویر آمیخته‌ام تا بیان از او، دلالت بر مواجهه و بیداری ما باشد.»

 

«انار ایرانی» در برج آزادی

نمایشگاه نقاشی «اَنار ایرانی» با ۷۵ اثر نقاشی، نقاشیخط، عکس، پوستر، حجم از ۵۵ هنرمند و اساتید هنر در سبک‌های مختلف با نمایشگاه‌گردانی لیلا شاهنجرینی و مدیریت هنری استاد جلال عطارزاده به مناسبت شب یلدا یکم دی ساعت ۱۶ تا ۱۹ در کافه گالری و تالار آیینه مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی افتتاح می‌شود و تا هفتم دی به جز شنبه ساعت ۹ تا ۱۹ دایر است.

هدف از برپایی این نمایشگاه، یادمان شب یلدا و زنده نگاه داشتن آداب آیینی و آشناکردن نسل جوان با آداب و فرهنگ و رسم‌های سنتی این شب طولانی است. اجرای ۱۰ کارگاه، نقاشی روی پارچه، پیکرتراشی، فرشبافی، آبرنگ، تصویر سازی، نقاشی روی سفال و نقاشیخط با ورق طلا از ویژه برنامه‌های نمایشگاه «اَنار ایرانی» است.

 

«نقطه شروع» در نگارخانه بهارک

نمایشگاه گروهی نقاشی خط و خط کوفی «نقطه شروع» شامل آثار منتخبی از هنرجویان با مدیریت غلامحسین الطافی یکم دی ساعت ۱۷ تا ۲۱ در نگارخانه بهارک واقع در میدان ونک، ده ونک، کوچه شهیدصابری، کوچه یکم، پلاک یک افتتاح می‌شود و تا ششم دی ساعت ۱۷ تا ۲۰ دایر است.

 

«وقایع» در بینش

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «وقایع» با گردآوری پدرام دادگر یکم دی ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری بینش به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، پایین‌تر از پل پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ افتتاح می‌شود و تا ششم دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

 

«فردا سوال است» در کارخانه آرگو

نمایشگاه «ریرکریت تیراوانیجا: فردا سوال است» چیدمان حمید امینی با همکاری استودیو تیراوانیجا ۲۴ آذر تا ۲۵ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برپاست.

 

«بی‌وقت» در گالری +٢

نمایشگاه انفرادی رضا عابدینی طراح گرافیک با عنوان «بی‌وقت» ۲۴ آذر تا ۲۲ دی به جز روز‌های شنبه و یکشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه دوم برپاست.

 

«نساجی اِی امید شهر خسته» در مدار موازی

نمایشگاه انفرادی محمد کلانتری با عنوان «نساجی اِی امید شهر خسته» ۲۴ آذر تا ۲۲ دی جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ و روز‌های دیگر ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری مدار موازی به نشانی خیابان حافظ، نرسیده به چهار راه کالج، نبش کوچه بامشاد، پلاک ۴۰۹ دایر است. گالری روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است.

 

نهمین «تبادل چاپ دستی» در نگارخانه لاله

نهمین نمایشگاه و فروش سالانه «تبادل چاپ دستی» با بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی و بین‌المللی ۲۴ آذر تا ۱۸ دی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۲ در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله برپاست.

این رویداد هنری برای نخستین بار میزبان آثاری از ۳۵ هنرمند بین‌المللی از جمله پیکاسو، کلود مونه، وینسنت ونگوگ، یاکوف چرنیکوف، رامبراند، هاکو ماکی، ماکس ارنست، کته کلویتس، واسیلی کاندینسکی، سالوادور دالی و رنه ماگریت است.

 

«چیزها» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی آثار علی شهبازی با عنوان «چیزها» ۲۴ آذر تا ۱۲ دی به جز روز‌های شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار برپاست.

 

«دایره را دَر نیست» و «هوا، رنگ و گوشت» در اُ

نمایشگاه‌های آثار نقاشی پیام مفیدی با عنوان «دایره را در نیست» و رها خسروشاهی با عنوان «هوا، رنگ و گوشت» ۲۴ آذر تا ۱۱ دی دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ دایر هستند.

 

آثار نقاشان نوگرا در گالری سهراب

نمایشگاه گروهی آثار نقاشی و نقاشیخط از ۱۶ هنرمند نوگرا با عنوان «ایستاده در یاد» ۲۴ آذر تا ۱۰ دی جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و سایر روز‌ها ساعت ۱۱ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

محمد احصایی، احمد اسفندیاری، پروانه اعتمادی، آیدین آغداشلو، ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی جاه، رضا درخشانی، حسینعلی ذابحی، مسعود عربشاهی، پرویز کلانتری، رضا مافی، منوچهر معتبر، منوچهر نیازی و منوچهر یکتایی هنرمندانی هستند که آثارشان در این رویداد، به نمایش گذاشته شده است.

 

«از صدای شکستن» در گالری نیان

نمایشگاه انفرادی آثار مریم طباطبایی با عنوان «از صدای شکستن» ۲۴ آذر تا هشتم دی روز‌های عادی ساعت ۱۴ تا ۱۹ و روز‌های تعطیل ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نیان به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک پنج برپاست. شنبه‌ها گالری تعطیل است.

 

«یادواره» در گالری پردیس ملت

نمایشگاه گروهی نقاشی در پاسداشت زنده یاد جلیل ضیاءپور نقاش، پژوهشگر، مولف و استاد دانشگاه با عنوان «یادواره» ۲۴ آذر تا هشتم دی ساعت ۱۱ تا ۲۱ و روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در گالری پردیس ملت به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ میزبان علاقه‌مندان است.

 

«مابین» در بُستان

نمایشگاه آثار محسن رافعی و سیدعلی سیدعلیخانی با عنوان «مابین» ۲۴ آذر تا ششم دی به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برپاست.

 

«در حوالی این روزها» در نگاه

نمایشگاه آثار نقاشی ناهید ضامنی با عنوان «در حوالی این روزها» ۲۴ آذر تا ششم دی همه روزه ساعت ۱۲ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ دایر است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

«مهر گیاه» در گالری شیرین

نمایشگاه آثار نقاشی مهتا معینی با عنوان «مهر گیاه» ۲۴ آذر تا ششم دی شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

«دلشدگان» در ۰۰۹۸۲۱

نمایشگاه انفرادی پیمان هوشمندزاده با عنوان «دلشدگان» ۲۴ آذر تا پنجم دی به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برقرار است.

 

«بوی خاک و کاهگل» و «حال خوش نستعلیق ۱» در ارسباران

نمایشگاه نقاشی «بوی خاک و کاهگل» با نمایش آثاری از وحید پریور هنرمند و مدرس نقاشی ۲۴ آذر تا پنجم دی هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب میزبان علاقه‌مندان به هنر‌های تجسمی است.

همچنین نمایشگاه خوشنویسی «حال خوش نستعلیق ۱» با نمایش آثار قاسم ثابتی ۲۴ آذر تا چهارم دی هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه ۲ فرهنگسرای ارسباران برپاست.

 

نمایشگاه آثار کاوه آفاق در بام

نمایشگاه آثار نقاشی کاوه آفاق آهنگساز، خواننده سبک راک و بازیگر با عنوان «هـ»، ۲۴ آذر تا پنجم دی همه روزه به جز دوشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بام به نشانی خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ۱۶، واحد ۲ برپاست.

 

«تاریخ ویرانه» و «از آن روز که رفتی» در خانه هنرمندان

نمایشگاه عکس‌های شهری یاسر سپهر با عنوان «تاریخ ویرانه» با نمایشگاه گردانی هادی مومنی ۲۷ آذر تا چهارم دی به جز شنبه ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری استاد نامی خانه هنرمندان برپاست. این مجموعه شامل ۱۸ قطعه عکس از دیوار‌های خانه‌های ویران شده در مناطق مختلف شهر تهران است که طی ۱۰ سال اخیر ثبت شدند.

در بیانیه نمایشگاه این استاد دانشگاه آمده است: «سپهر در مجموعه عکس «تاریخ ویرانه» شهری را نشان می‌دهد که در آن هیچ نشانی از سعادت نیست، اما شاید در این مسیر طلب امید دارد و از این رو آثارش را به امری مسیانیک و رهایی‌بخش نزدیک می‌کند. انگار این عکس‌ها می‌خواهند به ما بگویند حالت فوق‌العاده‌ای در کار نیست، حالت فوق‌العاده چیزی است که ما هر روز آن را تجربه می‌کنیم.»

همچنین نمایشگاه محیطی عکس «از آن روز که رفتی» شامل ۲۰ اثر از آثار حمزه اولیازاده استاد دانشگاه و عکاس سینما، تئاتر و رسانه به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از ۲۴ آذر به مدت ۱۰ روز در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران در ضلع جنوبی بوستان هنرمندان برپاست.

 

«باغ آرزو» در گالری ثالث

نمایشگاه آثار نقاشی اکرم سرتختی با عنوان «باغ آرزو» ۲۴ آذر تا پنجم دی هر روز ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۴۸ دایر است. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

 

«سه. یک» در گالری استخر

نمایشگاه «سه. یک» با آثاری از احسان ارجمند، مهدی راحمی و دنیا رستمی با نمایشگاه‌گردانی غزاله نقیبی و با هدف مروری بر آنچه از هنرمندان معاصر و نوگرا در چند سال اخیر رخ داه است، ۲۴ آذر تا سوم دی ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری استخر از زیرمجموعه پروژه‌های آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، ایوان ربط، پلاک ۶ برپاست. ۳/۱ نخستین دوره از مجموعه نمایشگاه‌هایی است که با آثاری از سه هنرمند در هر فصل برگزار می‌شود.

 

«همسرایی سپیده دم» در طراحان آزاد

نمایشگاه آثار نقاشی نازی عظیمی با عنوان «همسرایی سپیده دم» ۱۷ آذر تا پنجم دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک پنج دایر است. گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

 

«طهران، ارتفاع عاطفی» در ایکس هما

نمایشگاه گروهی «طهران، ارتفاع عاطفی» ۱۷ آذر تا پنجم دی ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج برقرار است.

تهران در هنر معاصر ایران نگاهی است به اضمحلال شهری که چند دهه قبل نگین خاورمیانه بود، اما امروز از نفس افتاده است، شهری شبیه ویرانه‌های باستانی، گویی هیچ وقت انسانی در آن نزیسته است.

 

«مرا به نام خطاب کن» در ریشه ۲۹

نمایشگاه انفرادی ویدیو اینستالیشن محمد پرویزی با عنوان «مرا به نام خطاب کن» ١٠ آذر تا ۹ دی ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ به نشانی خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، پلاک ۳۱، گالری ریشه۲۹، (پلتفرم ریزوم) برپاست. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

 

«کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» در موزه هنر‌های معاصر تهران

نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی با نمایش آثار ۴۰۰ هنرمند مطرح آمریکای لاتین از ۱۵ کشور از جمله آرژانتین، اکوادور، برزیل، هندوراس، مکزیک، کوبا، شیلی، کاستاریکا، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، گواتمالا، پرو، اروگوئه، ونزوئلا و نیکاراگوئه با موضوع‌های استکبارستیزی، ضدصهیونیست، طوفان الاقصی و فلسطین، ۱۲ آبان تا سوم دی به جز دوشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه هنر‌های معاصر تهران میزبان علاقه‌مندان است.

 

«کوکب درخشان» در نگارخانه هدی

نمایشگاه خوشنویسی «کوکب درخشان» شامل ۲۸ اثر مزین به خطبه حضرت زهرا (س) و اسماء مقدس از آثار الهام غفاری یقین به مناسبت ایام شهادت دخت گرانقدر نبی اکرم (ص)، حضرت زهرا (س)، ۲۴ آذر تا دهم دی همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۶ در نگارخانه هدی فرهنگسرای قرآن به نشانی خیابان قزوین، نرسیده به میدان شمشیری، نبش خیابان شهید کاظمی برپاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه