English

منوچهر کرمی مطرح کرد:

پیشبرد اهداف سلامت با بهره از سفیران سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از سفران سلامت به عنوان کشانی که می توان از ظرفیت آن ها در پیشبرد اهداف سلامت بهره برد، یاد کرد.

پیشبرد اهداف سلامت با بهره از سفیران سلامت

به گزارش خبرگزاری موج همدان، آیین افتتاحیه برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی با حضور  منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، جعفری معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش، خیراندیش رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان، باب‌الحوائجی مدیر آموزش و پرورش ناحیه2 و جمعی از مسئولین واحدهای مرتبط معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان همدان در مدرسه علمی برگزار شد.

در این مراسم خیراندیش با بیان اینکه امنیت و سلامتی دو نعمت بزرگ الهی هستند، اظهار داشت: دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت می‌توانند علاوه بر خود مراقبتی به عنوان پایه اصلی سلامتی، در خصوص بهداشت فردی و بهداشت محیط نیز پیشگام باشند و در انتقال آموزه‌های بهداشتی به خانواده‌ها نقش داشته باشند.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده انتظار می رود سالیانه 16 درصد به تعداد سفیران سلامت در مدارس اضافه گردد سپس جعفری معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش از مهیا بودن بستر، جهت افزایش همکاری متقابل به منظور ارتقاء شاخص های بهداشتی دانش آموزان خبر داد.

در ادامه کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه ضمن تشکر از پیگیری مجدانه برنامه‌های حوزه بهداشت در مدارس، از سفیران سلامت دانش آموزی به عنوان تضمین کنندگان سلامت خود و دوستانشان یادآوری و تصریح کرد: به واسطه این دانش آموزان پیام های بهداشتی به جامعه منتقل خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه سفیران سلامت بهترین پیام آوران خود مراقبتی هستند گفت: باید از ظرفیت موجود به بهترین وجه جهت پیشبرد اهداف سلامت در استان بهره‌برداری شود.

گفتنی است این مراسم با اجرای سرود، تئاتر، حرکات ورزشی دانش‌آموزان و گزارش فعالیت‌های بهداشتی توسط مراقب سلامت مدرسه همراه بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر