English

نماینده دانشگاه ادیان ایران؛

دین و هنر به دنبال معنای انسانیت است

نماینده دانشگاه ادیان ایران درباره نقش هنر و دین در مسیر جاده ابریشم گفت: کشورهایی که در مسیر این جاده قرار دارند از لحاظ دین و هنر به هم گره خورده‌اند.

دین و هنر به دنبال معنای انسانیت است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سید حسین محمد نواب،  نماینده دانشگاه ادیان ایران در نشست کارشناسی گفت‌وگو و تاثیرات میان ادیان و معنویات در مسیر جاده ابریشم با اشاره به شباهت اسلام به دین مسیحیت و یهودیت، افزود: اسلام نسبت به دیگر ادیان نقاط مشترکی با مسیحیت و یهودیت از لحاظ خدا و نبوت دارد.

 

دین و هنر به دنبال معنای انسانیت است

وی تصریح کرد: سنت‌گرایان گوهر دین را «عرفان» می‌دانند و عرفان اسلامی با عرفان شرقی و بودایسیم ارتباط بیشتری دارد و این گوهر عرفانی رابطه خوبی را بین ادیان شرقی به وجود آورده است.

محمدنواب با اشاره به اینکه ادیان شرقی هم قابل احترام بوده، افزود: چین از زمان‌های بسیار دور مهد علم بوده و حتی پیامبر اسلام توصیه کرده‌اند که  علم را بجویید حتی اگر در چین باشد.

وی در نشست کارشناسی گفت‌وگو و تاثیرات میان ادیان و معنویات در مسیر جاده ابریشم گفت: ما به هر اثر هنری نگاه می‌کنیم، نشانه‌هایی از دین وجود دارد و آثار زیادی وجود دارند که در خدمت دین بوده‌اند.

نواب با اشاره به اینکه معماری‌ها نیز الهام گرفته از عبادتگاه‌ها بوده است، افزود: آثار هنری در ادیان مختلف قبل از اینکه جنبه زیبایی داشته باشند جنبه آرام بخشی دارند و تلاش بر این بوده که آرامش را القا کنند و بیشتر جنبه کارکردی داشتند تا جنبه زیبایی.

وی اظهار کرد: دین و هنر همواره به دنبال این بوده است تا انسانیت معنا پیدا کند.

نواب در نشست کارشناسی گفت‌وگو و تاثیرات میان ادیان و معنویات در مسیر جاده ابریشم خاطر نشان ساخت: گره خوردن دین و هنر باعث متمایز شدن شرق از غرب شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر