English

افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از افزایش ۹ درصدی تولید این منطقه عظیم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، محمدرضا پیرحسینلو مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اظهار داشت: سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شد و رهبر انقلاب بار دیگر با انتخابی دقیق، اهمیت اقتصاد به‌ویژه در حوزه‌ی تولید را مورد تأکید قرار دادند و مشارکت مردمی را محور این هدف متعالی عنوان کردند و ما نیز امیدواریم بتوانیم در جهت تحقق این هدف ارزشمند گام برداریم.

وی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس یکی از قطب‌های مهم تولید در کشور خواند و افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹ میلیون و ۶۹۶ هزار تن تولید انواع مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تولید شد درحالی که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به میزان ۸میلیون و ۹۱۰هزار تن محصول تولید شده که رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تصریح کرد: تنوع تولید محصولات چشمگیر بود با این حال اسلب، آهن اسفنجی، بریکت، بیلت و گندله از مهم‌ترین تولیدات ما در این برهه زمانی بوده است.

وی اعتماد به نظرات مردم در ظهور و تجلی ظرفیت‌های اقتصادی، تقویت انگیزه‌های عمومی برای ایجاد جهش در تولید، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در اقتصاد و تنوع‌بخشی به شیوه‌های تأمین مالی را محرک‌های افزایش تولید در این منطقه عظیم اقتصادی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵ پروژه فعال زیرساختی در منطقه به ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است، همچنین ۲۲ شرکت با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۷۰۵ میلیون‌دلاری در منطقه فعالیت دارند.

پیرحسینلو در پایان تصریح کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری موید و پشتوانه‌ای برای تحقق ادعای افزایش تولید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است و امیدواریم به مدد ظرفیت‌های موجود در راستای دستیابی به تولید بیشتر حرکت کنیم و رضایت عمومی را از عملکرد خود افزایش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه