English

معاون رئیس جمهور:

بیش از ۲۱۹ هزار مادر شهید در کشور داریم

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۲۱۹ هزار و ۸۶۲ مادر شهید و ۵۵ هزار همسر شهید در کشور داریم.

بیش از 219 هزار مادر شهید در کشور داریم
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان
، امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور در آیین تکریم و تجلیل از مادران شهدا در بندرعباس افزود: ۲۱۱ هزار مادر یک شهید، هشت هزار مادر ۲ شهید، ۶۳۷ مادر سه شهید، ۸۶ مادر چهار شهید، ۳۲ مادر پنج شهید، سه مادر ۶ شهید، یک مادر هفت شهید، یک مادر هشت شهید و ۲ مادر ۹ شهید در کشور داریم.

وی در ادامه بیان داشت: باید از سرکارخانم نصرت مالکی مادر هشت شهید و سرکار خانم ستاره سردشت و حلیمه ربیع اصل که 8۹ شهید به این انقلاب و جامعه عرضه کردند یاد کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: مادران شهدا تجلی عینی الگوهای اسلامی هستند که به حضرت ام‌البنین تأسی کرده‌اند، حضرت ام‌البنین به عنوان مادر چهار شهید، شخصیت بزرگی است که بیشترین شهید را در کربلا داده است در زمانی که قاصد از کربلا می‌آید ابتدا درباره ولی و امام حسین (ع) سوال می‌پرسد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همسران و مادران شهدا در ایامی که تازه همسر و فرزندشان به شهادت رسیده بود عنوان می‌کردند فرزند خود را فدای اسلام کرده‌ایم.

وی یادآور شد: زنان بسیاری به مدد اسلام و انقلاب اسلامی برای عرضه به جامعه جهانی داریم و زنان محل تبلور دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی هستند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه این‌ها باید الگوی دختران نسل امروز باشند، گفت: برخلاف نگاه‌های جنسیت گرایانه که امروز به زن در عالم ترویج می‌شود باید مادران و همسران شهدا را به عنوان الگو به عالم معرفی کرد.

وی تصریح کرد: انقلابات مختلف فمنیستی، جنسیتی و امثال آن‌ها در ظاهر درحال رخ دادن است و تلاش دارند به کشور ما سرایت بدهند و مسایلی که پاییز سال گذشته در کشور رخ داد از همین منظر بود.

معاون رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: به نام زن و آزادی زن به دنبال اسارت زن در چارچوب لذت جویی مردانه بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه