English

تحویل اسناد ۱۰ هزار هکتار زمین به مدیرعامل منطقه آزاد قشم

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اسناد مالکیت بیش از 10هزار هکتار اراضی قشم تحویل مدیرعامل منطقه آزاد قشم شد.

تحویل اسناد 10 هزار هکتار زمین به مدیرعامل منطقه آزاد قشم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست هم اندیشی عدالت اجتماعی با اصحاب رسانه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس قوانین اسناد مناطق آزاد باید در اختیار آن‌ها باشد تا بتوانند مالکیت خود را اثبات کنند. 

قهرمانی افزود: سند مالکیت ۷۰ هزار هکتار مناطق آزاد قشم در قالب ۲۹ سند تحویل داده شد و ۶ فقره سند به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی قشم باقی مانده بود، با پیگیری سازمان ثبت اسناد استان صادر شده و امروز به مدیر عامل منطقه آزاد قشم تحویل داده شد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ سال گذشته، قشم فاقد سازمان ثبت بود و در یک دفترخانه در رفسنجان اقدام به ثبت اراضی قشم کرده و اسنادی صادر شده است، امروز ۷ هزار و ۱۴۲ سند در این رابطه وجود دارد. 

وی همچین گفت: اساسا سندهایی که صادر شده بیشتر از وسعت منطقه آزاد قشم است، به همین دلیل ما معتقد هستیم که این اسناد غیرواقعی هستند، زیرا در این اسناد فقط متراژ آمده و هیچ ابعاد و نقشه‌ای وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: توانستیم تعداد واقعی این اسناد که در ابتدا اصلا معلوم نبود را شناسایی و مشکل آنها را برطرف کنیم.

قهرمانی در سخنان خود گفت: همان طور که می دانید مالکیت جزو ملزومات توسعه است و وجود مشکل در اسناد مالکیت مناطق آزاد قشم یکی از مشکلات عدیده این جزیره بوده است. اما خوشبختانه این مشکل در حال حل شدن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه