English

آغاز عملیات مرمت معابر و تکمیل کف سازی بندرکنگ/ دفتر پایگاه بافت تاریخی مرمت و افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان با همراهی معاون گردشگری و میراث‌فرهنگی و جمعی از کارشناسان، بعدازظهر روز گذشته نهم مهرماه ۱۴۰۲؛ با حضور در بندرکنگ از بافت تاریخی و اماکن تاریخی و فرهنگی این شهر بازدید کردند.

آغاز عملیات مرمت معابر و تکمیل کف سازی بندرکنگ/ دفتر پایگاه بافت تاریخی مرمت و افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان در این بازدیدها با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی بندرکنگ گفت: بافت تاریخی کنگ همانند دیگر شهرهای طبیعی ـتاریخی ایران دارای ساختار پیوسته، منسجم و هماهنگ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: این ساختار بانظمی زنده و پویا شکل‌گرفته، نظمی که در طول زمان ایجادشده و به‌هیچ‌وجه اتفاقی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه مرمت بافت تاریخی یکی از اولویت‌های ما در اداره‌کل است، اظهار کرد: عملیات مرمت معابر و تکمیل کف سازی با همکاری شهرداری کنگ آغازشده است.

محسنی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای تعامل شهرداری و اداره‌کل، مرمت پایگاه بافت تاریخی کنگ انجام می‌شود و در ماه جاری دفتر پایگاه افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: شهرداری بندرکنگ از مرمت بادگیرهای منازل شخصی حمایت کرده و در آینده‌ای نزدیک این بادگیرها مرمت می‌شوند.

وی بابیان اینکه طرح اجرایی باغ تاریخی کنگ در راستای طرح ویژه کنگ در دستور کار قرار دارد، گفت: آموزش پیشرفته ساکنین در بافت تاریخی کنگ در راستای حفظ و صیانت از ارزش‌های تاریخی فرهنگی بافت و ارائه خدمات گردشگری نیز انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در ادامه از موزه مردم‌شناسی، اقامتگاه مهره سرا، خانه صنایع‌دستی و... بندر تاریخی کنگ بازدید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه