English

درسومین نشست شورای حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان مطرح شد:

تقویت و ارتقای یگان حفاظت منابع آبزیان اولویت مهم شیلات هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: در ارتقای زیر ساخت های یگان حفاظت منابع آبزیان لازمه ممانعت از صید غیر مجازوازاولویت های مهم شیلات استان است.

تقویت و ارتقای یگان حفاظت منابع آبزیان اولویت مهم شیلات هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مدیرکل شیلات هرمزگان در سومین نشست اعضاء شورای حفاظت منابع آبزیان اظهار کرد: ارتقای زیر ساخت های یگان حفاظت منابع آبزیان لازمه ممانعت از صید غیر مجازوازاولویت های مهم شیلات استان است.

مسعود بارانی تشدید برخورد با صید و صیادی مخرب و غیر مجاز به ویژه استفاده از ادوات صیادی مخرب پرساین و ترال را در دستور کار یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان قرار داد و تصریح کرد: بی شک ذخایر آبزیان انفال بوده و انقراض و آسیب به هرگونه آبزی در دریا خساراتی جبران ناپذیر و مخرب است.

وی همچنین افزایش گشت های کنترلی صید غیر مجاز با تجمیع نیروهای یگان از سراسر استان را در دستور کار یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان قرار داد و تاکید کرد: پویایی و فعالیت یگان حفاظت منابع آبزیان باوجود کمبود نیرو و منابع مشهود است، اما باید با همه محدودیت ها شاهد ارتقای فعالیت ها و و حفاظت از ذخائر باشیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان با تاکید بر برگزاری جلسات شورای یگان حفاظت منابع آبزیان به صورت ماهانه و در سطح همه شهرستانهای شیلاتی ، در این نشست دستور داد تا سرحد ممکن همه امکانات و منابع شیلات هرمزگان در اختیار حفاظت از منابع دریا در راستای برخورد با صید غیر مجاز قرار گیرد و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نشود.

در ادامه فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با بیان اینکه تقویت یگان حفاظت منابع آبزیان لازمه مبارزه با صید غیرمجاز و فعالیت صیادی غیرمجاز است، افزود: خوشبختانه جامعه صیادی همکاری‌های خوبی در این زمینه دارد اما عمده نگرانی‌ها مربوط به افراد سودجویی است که پیشه آن‌ها صیادی نبوده و این سود جویان بدون نگاه به ظرفیت دریا اقدام به صیاد غیرمجاز می‌کنند.

سرهنگ مسعوداحسانی با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیرمجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به‌عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان استان هرمزگان است، اظهار کرد: تعامل و همکاری مرزبانی استان هرمزگان و جامعه صیادی در این زمینه تأثیر بسزایی دارد که خوشبختانه از این حیث هیچ نگرانی وجود ندارد چراکه تعاملات در بهترین شکل ممکن قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه صیادان زحمت کش  و به مراتب سخت کوش، جامعه ای شریف را تشکیل می دهند که به یکی از حلال ترین روش ها کسب در آمد می کنند، گفت: صیانت از حقوق صیادان، آرامش، امنیت و حفظ منابع در آمد زایی آن ها برای امروز و آینده از افتخارات یگان حفاظت منابع آبزیان است که یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات با تمام توان خود در مقابل سود جویان صید غیر مجاز می ایستد.

گفتنی است در این نشست حاضرین به بیان مسائل و مشکلات پیش روی و همچنین ارائه راهکار های پیشنهادی پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه