English

تاکید مدیرکل زندان‌های هرمزگان بر تعامل با مراکز فنی و حرفه‌ای استان برای آموزش مددجویان

مدیرکل زندان‌های هرمزگان برتعامل با مراکز فنی و حرفه‌ای استان برای آموزش مددجویان تاکید کرد.

تاکید مدیرکل زندان‌های هرمزگان بر تعامل با مراکز فنی و حرفه‌ای استان برای آموزش مددجویان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مصطفی کیشانی مدیرکل زندان‌های هرمزگان در نشست شورای اداری زندان‌های استان در بندرعباس عنوان کرد: هم‌اکنون همه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت تخصصی با بالاترین کیفیت در زندان‌ها ارائه می‌شود، اما می‌طلبد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، پایگاه‌های سلامت همانند شهرها در زندان‌ها نیز راه‌اندازی کرد.

وی همچنین بر انتقال زندانیان غیربومی، بهره‌گیری بیشتر از پابند الکترونیکی، ثبت خدمات بهداشتی و درمانی در سامانه‌های سازمانی، راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی، نظارت اصولی بر پخت غذا، فروش محصولات و تولیدات مددجویان و جلوگیری از ورود اقلام ممنوعه به زندان‌ها تاکید کرد.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان برتوجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی در زندان‌های هرمزگان تاکید کرد و افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب فعالیت‌های متنوع و متعدد فرهنگی و آموزشی در زندان‌ها اجرا شود که این مهم تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشارها و آسیب‌های ناشی از حبس در مددجویان خواهدداشت.

وی خواستار صرفه‌جویی و مصرف بهینه در زندان‌ها شد و خاطرنشان کرد: به زودی با بروزرسانی سامانه‌های سازمانی، شاهد حذف کاغذ از مکاتبات اداری خواهیم بود و باید در همه بخش‍‌ها اعم از مصرف برق، آب و موادغذایی به سمت استفاده درست و مصرف بهینه رفت.

کیشانی با تأکید بر آموزش کارکنان به خصوص نیروهای یگان حفاظت و مراقبان، اظهار کرد: همه کارکنان در هر رده‌ای نیازمند آموزش هستند و باید برای جلوگیری از روزمرگی، ارائه خدمات مناسب زندانبانی و ارتقاء امنیت زندان‌ها این آموزش‌ها با جدیت دنبال شود.

مدیرکل زندان های استان هرمزگان اضافه کرد: اشتغال مولد مددجویان زندان‌های استان در خرداد امسال نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش دارد.

کیشانی بیان کرد: پرداخت تسهیلات کارآفرینی از سال گذشته تاکنون با هدف اشتغال مولد مددجویان در زندان‌های هرمزگان آغاز شده است و در این مدت بیش از ۸۰ میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال مولد عزت نفس زندانیان را تقویت و آن‌ها را برای ورود آبرومندانه به جامعه آماده می‌کند، تصریح کرد: این میزان تسهیلات پرداختی زمینه اشتغال مولد ۸۰ نفر از مددجویان را فراهم کرده است.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان ادامه داد: تسهیلات قرض‌الحسنه به کارآفرینان پرداخت می‌شود تا از مددجویان به عنوان نیروی کار استفاده کنند.

وی برتعامل با مراکز فنی و حرفه‌ای استان برای آموزش مددجویان تاکید کرد و گفت: باید مددجویان و خانواده‌های آن‌ها را به مهارت‌های شغلی تجهیز کرد تا ضمن جذب در بازار کار از آسیب‌های اجتماعی نیز پیشگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه