English

آمادگی ۳۴ مجموعه مردمی در مهمانی بزرگ عید غدیر هرمزگان/ غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت است

سخنگوی ستاد مردمی جشن‌های غدیر استان هرمزگان از اعلام آمادگی 34 مجموعه مردمی برای شرکت و پذیرایی در «مهمانی بزرگ روز غدیر» خبر داد و گفت: این مهمانی عظیم، عصر روز 18 ذی‌الحجه همزمان با روز عیدغدیرخم در ساحل بندرعباس برگزار می‌شود.

آمادگی 34 مجموعه مردمی در مهمانی بزرگ عید غدیر هرمزگان/ غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سید مجتبی موسوی ثمره هاشمی سخنگوی ستاد مردمی جشن‌های غدیر هرمزگان با اشاره به جزییات برپایی این مهمانی باشکوه اظهار داشت: تاکنون 34 گروه مردمی در قالب 70 موکب از جمله موکب‌های پذیرایی، فرهنگی، هنری و جهادی برای مشارکت گسترده در این جشن بزرگ اعلام حضور کرده‌اند.

وی بیان کرد: برای برپایی هرچه بهتر این رویداد بزرگ فرهنگی و تاریخی با نهادها و سازمان‌های مختلف استان هرمزگان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

سخنگوی ستاد مردمی جشن‌های غدیر در هرمزگان تصریح کرد: جشن غدیر هرمزگان امسال نخستین تجربه برگزاری را دارد که تلاش خواهیم کرد با برپایی اینگونه مراسم‌هایی با محتوای بیشتر و وسیع‌تر از حضور مردم به مانند همیشه به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

موسوی ثمره هاشمی عنوان کرد: این جشن در یک مسیر مشخص و پیش‌بینی شده در روز جمعه 16تیرماه همزمان با 18 ذی‌الحجه روز عید غدیر از مسیر حرکت «حد فاصل اسکله شهید حقانی تا بازار ماهی فروشان» با مشارکت خودجوش مردم برپا می‌شود.

وی ابراز کرد: در طول این مسیر موکب‌های کودک و نوجوان، بازی و سرگرمی، سرود، مشاوره و پزشکی، پذیرایی و خدماتی، قرآنی، فرهنگی، ورزشی، هنری و جهادی جانمایی می‌شود.

سخنگوی ستاد مردمی جشن‌های غدیر استان با اشاره به اینکه از همه گروه‌ها، هیات‌ها و کانون‌های فرهنگی مساجد دعوت حضور در این رویداد شده است، اظهار کرد: گروه‌های مردمی برای همراهی و مشارکت در برپایی موکب های بزرگ عید غدیر در بندرعباس عدد یک را به سامانه ۱۰۰۰۶۵۰۰ ارسال کنند و یا با شماره همراه ۰۹۳۸۱۵۳۲۱۸۷ تماس بگیرند.

موسوی ثمره‌هاشمی ضمن تاکید بر اینکه برپایی این جشن در راستای خدمت به مردم و خدمت به مکتب علوی است، گفت: این جشن بزرگ از ساعت 17 عصر تا 22 شب «روز عید غدیر» بر پا می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری این مهمانی به همت و مشارکت خیران، هیئت‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی، گروه‌های خدماتی و گروه‌های سرود با برنامه‌های مختلف در روز عید غدیر است.

سخنگوی ستاد مردمی جشن‌های غدیر هرمزگان غدیر خم را روز اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت دانست و گفت: واقعه غدیر خم اثبات شایسته‌سالاری دینی در مکتب امامت و ولایت در تاریخ اسلام است.

موسوی ثمره هاشمی در پایان افزود: عید سعید غدیر، روزی است که به فرمان خداوند طرح ادامه حکومت الهی به دست امامی عادل چون علی«ع» توسط حضرت محمد «ص» پی‌ریزی شد و تلاش ما گرامیداشت این عید بزرگ و محقق کردن این امر الهی هست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه