English

شهردار بندرعباس:

ظرفیت های صنایع دستی و هنرمندان شهر بندرعباس در جایگاه ملی و بین المللی تثبیت شده است

شهردار بندرعباس گفت: ظرفیت های صنایع دستی و هنرمندان شهر بندرعباس در جایگاه ملی و بین المللی تثبیت شده به همین خاطر با توجه به تنوع سبک و سباق ،رنگ و پیشینه و تاریخ بندرعباس گسترش و حمایت از صنعتگران اهمیت ویژه ای دارد.

ظرفیت های صنایع دستی و هنرمندان شهر بندرعباس در جایگاه ملی و بین المللی تثبیت شده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت با بیان اینکه در بندرعباس جشن 400سالگی را برگزار کردیم، افزود: ظرفیت های صنایع دستی و هنرمندان شهر بندرعباس در جایگاه ملی و بین المللی تثبیت شده به همین خاطر با توجه به تنوع سبک و سباق ،رنگ و پیشینه و تاریخ بندرعباس گسترش و حمایت از صنعتگران اهمیت ویژه ای دارد.

شهردار بندرعباس با بیان اینکه برگزاری کارگاه علمی تخصصی هم آفرینی شهرهای خلاق ایران یک دستاورد ویژه در این رویداد است، گفت: صنعتگران و هنرمندان با تبادل نظر و به اشتراک گذاشتن مهارت های خود دانش و ایده پردازی های خود را گسترش می دهند.

نوبانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شهر بندرعباس در دی ماه ٩٨ به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی و هنرهای بومی معرفی شده أست و مرکز خلاقیت بندرعباس با برنامه ای مدون و راهبردی با حمایت از هنرمندان و صنعتگران اهداف شهر خلاق را در مسیر درست پیگیری کرده است. 

نوبانی استفاده از فضاهای شهری و زیبا سازی شهر را بر اساس المانهای بومی را یک دستاوردی مهم بیان کرد و افزود: شهرداری بندرعباس با امضای تفاهم نامه هایی با دانشگاها مسیر علمی و اکادمیک آموزش و فراگیری صنایع دستی را هموار نموده أست و در بخش اقتصاد و معیشت صنعتگران اقدامات اولیه صورت گرفته است.

شهردار بندرعباس با ابراز خرسندی از شرکت در رویداد شهرهای خلاق ایران برگزاری نمایشگاهای دوره ای و تبادل نظر استفاده از تجربه ها را بسیارحایز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: زنجیره شهرهای خلاق ایران باید در مسیری حرکت کند که تفاوتها و ظرفیت های شهر های خلاق مشخص شود و شهرهای خلاق مقصد اول گردشگران باشد.

نوبانی با اشاره به تاریخ و اسم قدیم بندرعباس با عنوان گمبرون تصریح کرد: صنایع دستی در جنوب با زندگی و پوشش مردم عجین أست و در همه زندگی مردم از وسایل صیادی تا وسایل شکار سبک زندگی لباس رنگ و نقش و نگارها رد پای صنایع دستی و صنعتگران و هنرمندان دیده می شود.

گفتنی است، دومین سالانه شهر خلاق خوراک رشت با حضور شهرهای خلاق اصفهان، سنندج، بندرعباس و کرمانشاه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

در حاشیه این رویداد کلنگ احداث گذرگاه خوراک در راستای اهداف شهر خلاق رشت به زمین زده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه