English

جشنواره موسیقی «گوگانا» به کار خود پایان داد

سومین جشنواره موسیقی گوگانا با معرفی نفرات برگزیده در سالن گوهر بندرلنگه به کار خود پایان داد.

جشنواره موسیقی «گوگانا» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره موسیقی گوگانا «حسین محسنی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرلنگه، گفت: در این جشنواره 100 نفر از شهرهای بندرلنگه، بستک و پارسیان شرکت داشتند.

وی در ادامه افزود: پس از بررسی‌های لازم تعداد 21 نفر در بخش‌های نوازندگی و خوانندگی به مرحله‌ی نهایی راه‌یافته و باهم به رقابت پرداختند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرلنگه با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره کشف استعدادهای نهفته موسیقی در غرب استان هرمزگان بود.

«سعید موحدی» معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز گفت: جامعه نمی‌تواند بدون موسیقی زنده و پویا بماند چراکه موسیقی خوراک روح است.

وی بابیان اینکه هرگز نمی‌شود موسیقی را از زندگی مردم حذف کرد، افزود: مردم استان هرمزگان بانوای دل‌نشین امواج دریا و صدای مرغان دریایی عجین شده‌اند به شکلی که موسیقی در دل آن‌ها جای گرفته است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: اگر به دوران هخامنشی نیم‌نگاهی بیندازیم درخواهیم یافت که موسیقی یکی از ارکان مهم آن زمان بوده همچنین در عصر ساسانیان نیز موسیقی رواج داشته و موردتوجه بوده است.

موحدی در پایان گفت در شرایط امروز کنونی جامعه‌ی ما نیاز به شادمانی دارد و این شادمانی از طریق موسیقی مهیا خواهد شد.

به گزارش موج، در پایان این جشنواره و در بخش نوازندگی «فرید جناحی» رتبه اول و «احمد رحیم کوخردی» نیز رتبه دوم را از آن خود کردند.

همچنین در بخش خوانندگی نیز «احمد رحیم کوخردی» رتبه اول و «فؤاد غلام شاهی» نیز رتبه دوم را کسب نمودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه