English

ساوه کم آب ترین شهرستان استان مرکزی است

فرماندار ساوه گفت: این شهرستان کم آب ترین شهرستان استان مرکزی است و هیچ یک از شهرهای استان مانند ساوه مشکل کم آبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری موج، محمد بهاروند در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با اشاره به اینکه میزان بارش ها در این شهرستان از متوسط استانی نیز پائین تر است، افزود: اگر لطف خدا نبود و مردم نیز صرفه جویی نداشتند قطعا در تامین آب مورد نیاز شهروندان دچار مشکل می شدیم. اصلی ترین مشکل این شهرستان تامین آب در حوزه شرب، کشاورزی و صنعتی است، بنابراین ضرورت دارد طرح انتقال آب به شهرهای مختلف استان مرکزی بویژه ساوه از منابع آبی خارج استان عملیاتی شود.

فرماندار ساوه با اشاره به پروژه طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه گفت: انتقال آب از این سد به ساوه بخش قابل توجهی از مشکلات کم آبی در این شهرستان را برطرف خواهد کرد که امیدواریم در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشیم. در خوشبینانه ترین حالت انتقال آب از سد کوچری به ساوه حداقل سه سال زمان خواهد برد از این رو باید در آغاز عملیات اجرایی این طرح تسریع کرد و با اخذ مجوز از شورای اقتصاد بزودی مراحل اجرایی این طرح آغاز شود.

بهاروند همچنین خواستار تسریع در بهره برداری از خط ریلی تهران - ساوه - همدان شد و افزود: به دلیل حجم ترددهای خودروهای سبک و سنگین از محورهای شهرستان ساوه لازم است که این پروژه با تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در این شهرستان وجود دارد، افزود: امکانات و تجهیزات تامین اجتماعی در این شهرستان کارگری با این حجم بیمه شده مطلوب نیست.

فرماندار ساوه در ادامه خواستار حمایت از صنایع شهرستان و کمک به ایجاد صنایع جدید شد و افزود: با تقویت سرمایه گذاری داخلی و خارجی و حمایت از بخش خصوصی می‌توان توسعه این شهرستان را شتاب بخشید.

وی به مشارکت مردم در اجرای طرح‌های توسعه ای اشاره کرد و افزود: نباید با طرح وسیع تخلفاتی که از سوی عده‌ای انگشت شمار در کشور در حوزه‌های گوناگون مطرح می‌شود بی اعتمادی را در جامعه رواج داد. اگر اعتماد عمومی از جامعه سلب شود به هیچ قیمتی نمی‌توان آن را جبران کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه