English

کاهش ۵۰ درصدی تکرار سرقت

دادستان عمومی و انقلاب ساوه از کاهش ۵۰ درصدی تکرار سرقت خبر داد.

کاهش ۵۰ درصدی تکرار سرقت
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، محمودرضا سازنده در شورای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت بررسی علل و عوامل افزایش جرم سرقت، جرایم با عناوین خشونت بار و راهکارها اظهار کرد: پیشگیری از برنامه های هفت گانه دستگاه قضایی و ماموریت های آن در سند تحول، پیشگیری است که مختص یک سازمان و نهاد و دستگاه خاص نیست و باید همه دستگاه ها حتی مردم در این مساله مشارکت داشته باشند تا بتوانیم نتایج مثبتی را را در جامعه ببینیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار مقایسه ای سال ۱۴۰۲ به نسبت ۱۴۰۱ شهرستان ساوه در برخی جرایم سرقت شاهد کاهش بود، افزود: این کاهش ها در حوزه سرقت مستوجب حد ۶۰ درصد، سرقت های تعزیزی ۹ درصد و سرقت متعلقات و تاسیسات عمومی ۷۵ درصد، سرقت مسلحانه ۱۰ درصد و سرقت تاسیسات آبی ۱۴ درصد بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب ساوه همچنین از کاهش ۵۰ درصدی تکرار سرقت در این شهرستان طی مدت یاد شده خبر داد و گفت: طبق آمار و بررسی های انجام گرفته اعتیاد مهمترین علت وقوع جرایم سرقت در این شهرستان بوده که تقویت اقدامات پیشگیرانه در خصوص سوء مصرف مواد مخدر باید از دیگر اولویت ها باشد.

وی گفت: مقابله با جرایم سرقت هم اکنون به یکی از مطالبه های اصلی مردم تبدیل شده است افزود: لازم است برای تحقق این مطالبه همه دستگاه ها با تمام قدرت و امکانات خود برای پیشگیری از وقوع این جرایم ورود پیدا کنند.

سازنده همچنین بر ورود جدی اتاق اصناف و فرمانده انتظامی شهرستان برای ساماندهی مراکز خرید و فروش ضایعات تاکید کرد و گفت: دادستانی نیز در این خصوص طبق سنوات گذشته آماده همکاری با عوامل دخیل در ساماندهی این مراکز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه