English

نرخ زاد و ولد در کشور و استان مرکزی سیر نزولی دارد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: نرخ زاد و ولد در کشور و استان مرکزی سیر نزولی دارد.

نرخ زاد و ولد در کشور و استان مرکزی سیر نزولی دارد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، روح‌اله سهرابی روز شنبه در گفت و گویی افزود: ۲ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۵۸ ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و دندانپزشک نیز به ثبت رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل، بیانگر افزایش سه و ۶۸ صدم درصدی بود.

وی بیان کرد: خدمات پاراکلینیک سرپایی بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی سال گذشته به ۲ میلیون و۹۴۶ هزار و ۴۹ مورد رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل ۲ و ۱۸ صدم درصد افزایش یافت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: مجموع خدمات سرپایی (ویزیت و پاراکلینیک) به پنج میلیون و ۲۶۴ هزار و ۱۰۷ مورد رسید که با افزایش ۲ و ۸۴ صدم درصدی همراه بود.

سهرابی با بیان اینکه، ۳۳۲ تخت فعال، ۳۲ تخت ویژه و ۱۵ تخت دیالیز سال گذشته در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی فعال بود، گفت: ۷۳ و ۳۲ صدم درصد تخت‌های بیمارستان‌های این استان اشغال بود که نسبت به مدت مشابه قبل چهار و چهار دهم درصد افزایش داشت.

وی اظهار کرد: تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی در سال گذشته به ۳۱ هزار و ۹۰۵ نفر رسید که این تعداد بیانگر افزایش سه و ۲۹ صدم درصدی بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: زایمان‌های انجام شده در بیمارستان‌های تامین اجتماعی این استان نیز در این مدت به سه هزار و ۸۳۴ نفر رسید اما این آمار نسبت به مدت مشابه قبل ۶ و ۱۷ دهم درصد کاهش داشت.

دکتر سهرابی گفت: نرخ زاد و ولد در کشور و استان مرکزی سیر نزولی دارد و این استان یکی از استان‌های پیر کشور است.

وی با یان اینکه، نیاز است فرهنگ‌سازی لازم در خصوص افزایش زاد و ولد در جامعه صورت گیرد، عنوان کرد: بخش درمان این استان امکانات لازم را برای زایمان مادران فراهم کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه