English

مردم مراقب شیوع احتمالی تب کریمه کنگو باشند

دامپزشکی استان نسبت به احتمال شیوع تب کریمه کنگو هشدار داد.

مردم مراقب شیوع احتمالی تب کریمه کنگو باشند
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با توجه به افزایش احتمال شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرما گفت: در راستای پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری نیاز است مردم رعایت اصول پیشگیری را در دستور کار خود قراردهند.

فتاحی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های ویروسی مشترک انسان و دام است که از طریق کنه‌ها از بدن دام آلوده به سایر دام‌ها منتقل می‌شود.

او گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دام هیچ علائمی ندارد، اما در انسان خونریزی‌های گسترده زیرپوستی و کبودی در بدن ایجاد می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: تب کریمه کنگو از طریق گزش، له کردن کنه با دست، تماس با خون، ترشحات خونی و گوشت دام آلوده منتقل می‌شود.

فتاحی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و فعالیت کنه‌ها نیاز است برای پیشگیری از شیوع تب خونریزی دهنده کنگو اقداماتی از جمله سم پاشی اماکن دامی، تجهیز کشتارگاه‌های دام به سردخانه نگهداری گوشت، رعایت بهداشت فردی هنگام تماس با دام، گوشت و فرآورده‌های دامی و پرهیز از کشتار دام خارج از کشتارگاه در دستور قرار گیرد.

او افزود: رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از دستکش و ماسک برای شهروندانی که اقدام به کشتار دام خارج از کشتارگاه می‌کنند ضروری است و برای جلوگیری از انتقال این بیماری از گوشت به انسان نیاز است گوشت دام‌ها به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود.

فتاحی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و کشتار دام خارج از کشتارگاه موضوع را با شبکه‌های دامپزشکی و یا از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ اطلاع دهند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه