English

عملیات اجرایی ساخت توربین‌های بادی نیروگاه خواف آغاز شد

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: عملیات اجرایی پروژه ساخت توربین‌های بادی طرح توسعه نیروگاه بادی خواف در ماشین سازی اراک آغاز شد.

عملیات اجرایی ساخت توربین‌های بادی نیروگاه خواف آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، رضا سرائی روز یکشنبه در گفت و گویی در این خصوص بیان کرد: قرارداد ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی، ملحقات و بالابر مربوط به طرح توسعه نیروگاه بادی خواف در این شرکت منعقد شد.

وی عنوان کرد: این قرارداد بین شرکت ماشین‌سازی اراک و شرکت فن‌آوران انرژی منعقد و عملیات اجرایی این پروژه با تامین متریال و مواد اولیه به طور رسمی به همت صنعتگران ماشین سازی اراک در فروردین ماه سال جاری آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک ادامه داد: شرکت فناوران انرژی پاک زیر مجموعه گروه اقتصاد مفید در سال ۱۴۰۰ احداث نیروگاه بادی خواف به عنوان بزرگترین نیروگاه بادی کشور به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار را در دستور کار خود قرار داد که فاز ۱۰ مگاوات آن در حال تکمیل و طرح توسعه آن با ظرفیت ۷۵ مگاوات با خرید تجهیزات و بخش مهندسی در حال اجرا است.

سرائی خاطر نشان کرد: شرکت ماشین‌سازی اراک علاوه بر فعالیت در حوزه نیروگاه‌ها و انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، صنایع معدنی و فولاد، تاسیسات حرارتی و دیگ‌های بخار، ریخته‌گری آلیاژی، آهنگری، پل و سازه‌های فلزی و تاسیسات بندری به عنوان صنعتی صنعت ساز فعالیت است.

وی در رابطه با آورده مالی این قرارداد برای شرکت ماشین‌سازی نیز گفت: رقم نهایی سود این قرارداد برای شرکت ماشین‌سازی برآورد نشده و بعد از پایان پروژه سودآوری این قرارداد مشخص می‌شود.

شرکت دانش بنیان و مادر تخصصی ماشین سازی اراک با بهره‌مندی از ماشین آلات مدرن، خطوط تولید پیشرفته و کادر مهندسی مجرب یکی از شرکت‌های صنایع زیربنایی و استراتژیک کشور محسوب می‌شود که حیطه گسترده‌ای از فعالیت‌های مختلف تولیدی و اجرای طرح‌های صنعتی را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه