English

انجام بیش از یک‌هزار و ۷۶۳ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت دامپزشکی مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از انجام بیش از یک‌هزار و ۷۶۳ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت دامپزشکی خبر داد.

انجام بیش از یک‌هزار و ۷۶۳ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت دامپزشکی مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «محمد فتاحی» روز یکشنبه در گفت‌وگویی افزود: ۱۶ هزار و ۷۲۸ راس دام سبک و سنگین در جریان اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و ۸۲۶ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده ‌است.

وی ادامه داد: به‌دنبال نظارت بهداشتی بر کشتار دام و طیور استان، ۴ چهار هزار و ۳۲۳ کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین در این مدت به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های دام این استان ضبط شده ‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از تولید ۶ هزار و ۵۴۹ تن گوشت مرغ طی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان مرکزی خبرداد و گفت: این میزان گوشت از کشتار ۲ میلیون و ۹۵۷ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شده‌ است.

فتاحی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۲۹ هزار و ۶۰۷ کیلوگرم لاشه طیور به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های طیور این استان ضبط شد.

وی عنوان کرد: در پی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۶ هزار و ۲۲۲ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی انجام و ۱۸ هزار و ۷۴۴ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف و فاقد شرایط بهداشتی در این بازدیدها ضبط و هشت هزار و ۱۵۰ کیلوگرم از این مقدار فرآورده پس از صدور حکم قضایی معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ضمن اشاره به ثبت ۳۱۸ مورد غیر بهداشتی در مدت اجرای طرح تشدید بازرسی‌ها افزود: در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت ۱۱۶ مورد نمونه برداری از فرآورده‌های ضبطی انجام گرفته و ۲۹ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده ‌است.

فتاحی خاطر نشان کرد: این طرح از ۱۹ اسفند ماه سال گذشته شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان با مشارکت ۱۰۳ نفر از بازرسان دامپزشکی سراسر استان انجام شد و یک‌هزار و ۹۰۵ واحد واحد شامل مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه مواد پروتئینی و فرآورده خام استان مرکزی در این طرح مورد نظارت بهداشتی دامپزشکی استان قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با فرآورده‌های خام دامی با شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ تماس گرفته و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی را در کنترل و بازرسی‌های بهداشتی یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه