English

یک‌ هزار و ۵۸۰ پایگاه در استان مرکزی برای جمع‌آوری فطریه روزه تدارک دیده شد

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۵۸۰ پایگاه برای جمع‌آوری کفاره و زکات فطره روزه‌داران این استان تدارک شد.

یک‌ هزار و ۵۸۰ پایگاه در استان مرکزی برای جمع‌آوری فطریه روزه تدارک دیده شد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، «محمد رفیعی‌نژاد» روز سه‌شنبه در گفت و گویی افزود: مردم مومن و روزه‌دار استان می‌توانند زکات فطره و کفاره خود را به صندوق‌های پیش‌بینی شده در میعادگاه‌های نمازجمعه، حسینه‌ها، مدارس، مساجد و ۴۳۰ مرکز نیکوکاری استان تحویل دهند.

وی، تعداد پایگاه‌های ثابت را ۸۱۵ و تعداد پایگاه‌های سیار را ۷۶۵ پایگاه عنوان کرد و ادامه داد: همچنین میادین منتهی به محل برپایی نماز روز عید فطر نیز پایگاه‌های جمع‌آوری مستقر شده که آماده دریافت فطریه روزه هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ادامه داد: مردم متدین این استان سال گذشته ۴۱۰ میلیارد ریال زکات فطره، کفاره عمد و کفاره غیرعمد پرداخت کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۰۰ میلیارد ریال جمع‌آوری شود.

رفیعی‌نژاد افزود: تدابیر لازم‌اندیشیده شده تا فطریه دریافتی در روز عید فطر امسال، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسد.

۴۶ هزار خانوار با ۸۵ هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند.

طبق نظر مراجع تقلید مبلغ زکات فطریه برای کسانی که قوت غالب آنان برنج است برای مصرف برنج خارجی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، کفاره غیر عمد ۱۵۰ هزار ریال و کفاره عمد ۹ میلیون ریال تعیین و اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه