English

باران و برف امشب به استان مرکزی می‌رسد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی و تحلیل آخرین خروجی مدل های پیش‌بینی هوا نشان دهنده آغاز فعالیت سامانه بارشی از ساعات امشب (یکشنبه) در این استان است و بارش‌ها در طی شب بیشتر به صورت باران و در برخی از ارتفاعات به شکل برف است.

باران و برف امشب به استان مرکزی می‌رسد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی
، رضا مرادی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: بارش‌ها در طی ساعاتی از فردا (دوشنبه) شدید پیش‌بینی شده که در مناطق سردسیر و کوهستانی گاهی به صورت برف است و همچنین در برخی مناطق بویژه مناطقی از جنوب استان مرکزی سرعت وزش باد تا حدی افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: سامانه بارشی از ساعات عصر و اوایل شب فردا (دوشنبه) از استان مرکزی عبور می‌کند و و با عبور آن دمای هوا در استان کاهش پیدا می‌کند، بطوریکه دمای هوا در ساعات شب تا صبح سه‌شنبه در برخی از مناطق سردسیر استان به کمتر از صفر درجه سانتگیراد می‌رسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: هشدار نارنجی شماره یک اداره کل هواشناسی استان بر این اساس و به دلیل بارش نسبتا شدید باران، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اختلال در تردد معابر و جاده‌ها به دلیل لغزندگی و همچنین کاهش دید ناشی از بارش برف، احتمال کولاک برف و پدیده مه در جاده‌های مناطق سردسیر، کوهستانی و گردنه‌های استان مرکزی (بویژه گردنه‌های زالیان و قاقان) صادر شده است.

مرادی اظهار کرد: همچنین هشدار شماره ۲ سطح زرد هواشناسی کشاورزی اداره کل هواشناسی استان مرکزی به دلیل کاهش دمای هوا تا صبح سه‌شنبه و احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات باغی و زراعی در مناطق سردسیر استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه، سرمای شبانه هوا با شدت کمتری تا صبح چهارشنبه تداوم دارد، گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پدیده عمده هواشناسی استان مرکزی وزش باد نسبتا شدید تا شدید است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی افزود:همچنین به دلیل ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور در روز پنجشنبه، احتمال رگبار باران و برف و وزش باد در استان پیش‌بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه